Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu vet ju många av oss att det inte finns någon HiFi-produkt som är ”bäst”. När man kommit upp i en viss prestanda så är det upp till mycket tycke och smak vad som ligger en närmast hjärtat.

Tills för några veckor sedan var jag ovetandes om det lilla norska företaget Musical Innovation som drivs av Roar Malmin. Det är tydligt att han har en skara hängivna norska beundrare och kunder som hyllar hans arbete i inlägg på HiFi-Sentralen.

När även den gamla norska HiFi-räven Knut Vadseth är lyrisk i sina ordalag om Musical Innovation 23.5A förförstärkare kan jag inte låta bli att bli riktigt nyfiken, även om jag lärt mig att inte lägga så stor vikt vid superlativen i recensioner.

Fidelity har testet Musical Innovation 23.5A forforsterker | Hifisentralen

https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/fidelity-har-testet-musical-innovation-23-5a-forforsterker.105004/?fbclid=IwAR3mZ8T0ApDizgtdE6W-QXP2sTmyhgUG14HnwyQagcYuliEPD_Nlf4JZEVI

Samma förförstärkare blev även recenserad i norska Stereo+ (sid 36-40)

Stereo+ Stereopluss 2/2020 (joomag.com)

https://viewer.joomag.com/stereopluss-utgave-nr-2-2020/0157809001584207184?short

När jag tittar runt lite på Internet verkar det som om Jan Ardstål på Tonkraft står som CEO för Musical Innovation AB, hur detta är relaterat till Roar Malmin vet jag inte. Ardstål demade tydligen Musical Innovation produkter på mässa 2015. Det skulle vara kul att lära sig mera om Musical Innovation om någon här på forumet vet mer.

Mest av allt är jag dock nyfiken på att få höra om någon har egna erfarenheter av Musical Innovation 23.5A förförstärkare med den stora nätdelen. Är detta enbart ett norskt fenomen eller har vi några hängivna anhängare även på denna sidan landsgränsen?

Posted
8 hours ago, figge said:

Mer information här om du orkar läsa igenom allt.

Musical Innovation

Jo tack jag har tittat runt en del på hifiSentralen. Jag hade hoppats på lite kommentarer från svenska ägare/användare som står utanför den inre norska lärjungskretsen.

Posted

Min erfarenhet av Musical Innovation sträcker sig till ett gammalt rörslutsteg från sent 80, tidigt 90-tal. 

Men det kanske är nåt helt annat, om det ens hette så? Jag trodde det var en Perka, @Erik Andersson-konstruktion?

• 1 year later...
Posted

Hej,

Kul att ni är någon som är nyfikna. Mitt namn är Roar Malmin och det är jag som gör MI. Också den mycket omtalade MI 23,5A.

Nu bara några få upplysningar: Jan Ardstål och jag har numera INGEN kontakt.

Sen i fjol juli bor och arbetar jag mestadels i Ranseröd vid Hässleholm. 
Jag har familj i Skåne och planerar bli gammal där. 
Test(ar)  planeras i svensk press under hösten. 
I mellantiden nås jag på +4799496000, alt roar.malmin1@gmail.com