matte76 Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Jag är ute efter riktigt schysst bas, samt rent och klart ljud i stil med Stockfisch-skivor. Tips?? Quote
Timbre™ Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Turtle Records, Linn Records och Reference Recordings kan vara värt att provlyssna. Det finns dock ingenting som garanterar att musiken faller i smaken och audiofilbolagsmusik kan ju lätt bli tröttsam. in-akustik har en del i Stockfisch-stil har jag för mig. Quote
gcs Posted March 11, 2005 Posted March 11, 2005 Det finns ju massor av bra musik med schysst bas. T.ex. på skivmärket ECM har vi Terje Rypdal "The Singles collection" eller du kan lyssna på Jacques Loussier Trio på skivmärket Telarc. Jag tycker att musiken som är utgiven på s.k.audiofila bolag är ganska tråkig att lyssna på och i mitt tycke är det mer hissmusik. Jag föreslår att du går in och tittar på www.allmusic.com där du kan kolla på hur olika artisters skivor är bedömda. Du kan kolla på Patricia Barber´s senaste "A Fortnight in France", den är lätt att hitta just nu eftersom skivor brukar kunna försvinna väldigt snabbt. Quote
Guest om.s Posted March 12, 2005 Posted March 12, 2005 Alisson Krauss & union station, gir ett nytt inntrykk av blandingen rock, bluegrass, country, blues, fantastisk lyd, spes på vinyl. Ps: liker i utgangs punktet ikke bluegrass o.lign, men dette....... Utgitt på Mobile fidelity records Quote
Recommended Posts