Jump to content

Fantastisk support!

Vox
 Share

Recommended Posts

För några veckor sedan ”ropade jag in” en Innuos Zen Mk 2 på en nätauktion. 
Funktionen var inte testad av auktionsfirman så det var en ren chansning från min sida. 

Väl hemma med streamern kopplade jag in den och kunde konstatera att appen från Innuos inte kunde hitta streamern på nätverket. 
Efter konsultation med med min vän Mr Google kunde jag till slut ansluta min läsplatta till streamern. 

Jag såg då att mjukvaruversionen var v1.1.1. :flush: . Har läst här på forumet att senaste versionen är 2.1. 
Inga problem tänkte jag då där fanns en funktion för uppdatering till 1.4.9. Men säg den lycka som varar länge. Uppdateringsfunktionen meddelade tämligen omgående följande. 

"Oooops, there was a problem with the update.
Unfortunately it´s not possible at the moment to update your system. Please contact Innuos and mention the following message:
Can´t meet package dependencies. Version "v1.3.4" is required by version "v1.4.0" but wasn´t found on update server."

Min första tanke var att jag hade kastat pengarna i sjön och att jag skulle kunna mildra förlusten något genom att sälja den medföljande USB-kabeln, Nordost Heimdal 2. 

Hur som helst så kontaktade jag supporten hos Innuos och fick ett par dagar senare information att problemet skulle kunna lösas, men att en supporttekniker var tvungen att koppla upp sig via min PC för att komma åt streamern.
De skickade även med förslag på dag och tid. 

I går kl 15:00 påbörjades uppdateringsoperationen. Jag kunde i realtid se allt som hände och det var många gånger som det tog stopp, men flinka fingrar löste all hinder som dök upp. 
Två och en halv timma senare :openmouth: var min Innuos Zen Mk 2 uppdaterad till v2.1 vilket, så vitt jag vet, är den senaste versionen. 

2,5 timmar support som inte kostade mig mer än min egen tid. Detta för en relativt gammal apparat som jag köpt begagnad. 

Jag tycker detta är en helt fantastiskt.   :clapping:

Jag tackade Nuno på supporten så jättemycket och han svarade bara att det var kul att han kunde lösa det hela och att jag var välkommen att höra av mig om jag hade några frågor eller problem. 

Planen nu är att min Innuos Zen ska ersätta min gamla Logitech Transporter, men att vinylspelandet även fortsättningsvis är mitt huvudspår. 

Ja supporten hos Innuos är mycket bra @Vox, jag hade en sak som hände vid en uppdatering som jag var lite frågande till och skicka in ett support ärende och fick rätt omgående svar ifrån en av deras tekniker som boka en tid dagen efter på kvällen när jag var hemma. De gick in via min PC och Team-viewer för att komma åt min Statement.

1 hour ago, Vox said:

Nuno på supporten

Nuno Vitorino är väl inte enbart support-ansvarig på Innuos har jag för mig! :D

Ja, vilken härlig kund-vänlighet!

Även jag hade några frågor tidigare när jag själv hade en Zen Mini Mk2, och de besvarades väldigft raskt och sakligt av Nuno själv, även då!

25 minutes ago, AlfaGTV said:

Nuno Vitorino är väl inte enbart support-ansvarig på Innuos har jag för mig! :D

Såg nu att Nuno titulerar sig "R&D Direktor". :grin:

Just now, Vox said:

Såg nu att Nuno titulerar sig "R&D Direktor". :grin:

Många av företagen i den här branschen är inte alltid så stora som man kan tro, och på små företag får man vara lite allt i allo, som t.ex support tekniker eller direktör... :shrugging:

Det roliga är ju att de här mindre företagen ibland till och med har bättre och mer dedikerad support än de riktigt stora drakarna. Snyggt jobbat av Innuos! :thumbsup: