conan Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 Nu har det hänt ... råkade lägga bud på en bunt LP med 80-talsmusik. Oklart vad som hände. Kanske tryckte fel. Det följde med några hundra singlar också .. Vad gör jag nu? byZan, P-pan, Lasse and 4 others 3 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 20, 2022 Author Share Posted June 20, 2022 Några slumpvis utvalda singlar ... Jag tänker att det kanske finns några helt okända artister man kan få upp ögonen för. Bowie, Boney M, Fancy, Secret Service är ju känt för mig, men det fanns mycket annat i lådan jag inte känner till. Ja, en sak man kan göra, att klä in en vägg med omslagen. Går säkert att få till lister som man skjuter in skivorna från sidan .. Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted June 20, 2022 Share Posted June 20, 2022 4 hours ago, conan said: Vad gör jag nu? Skaffar en dedikerad skivspelare för singlar såklart Alternativt en hederlig gammal ... calle_jr, Lasse, conan and 1 other 2 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted June 21, 2022 Share Posted June 21, 2022 Ganska säker att din Pro-ject kan snurra dessa! (även om du behöver flytta rem för 45:orna) Men en skivtvätt kanske får en annan klang om det inte redan finns? Kul! En påse blandat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 Jaaa, då börjar vi då .. Iceland låter ju som amerikansk västkustrock. Kul! Leila K med Got to Get. Kan de bli mer 80-tal 😆 calle_jr and lindvall 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted June 22, 2022 Author Share Posted June 22, 2022 Hehe, fortsätter med lite Italo Disco. Hade den varit i bättre skick hade plattan betalat hela feltryckningen (se första inlägget). calle_jr and lindvall 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted July 23, 2022 Author Share Posted July 23, 2022 Då spelas några nya vax. Låter oförskämt bra, men det är ju 45or förstås. Klart man känner igen "Into the groove", men de andra var mest helt okänt för mig. Quarterflash var klart bra men spelade gärna The Sherman Brothers dansbeats också ... AlfaGTV and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted July 24, 2022 Share Posted July 24, 2022 Jag tror vi skulle kunna ha en rätt underhållande lyssningssession, delar din smak för 80-tals italo/euro-disco! Men det är lite som annat godis, hellre lite för lite än lite för mycket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted July 25, 2022 Author Share Posted July 25, 2022 Jo, det vore trevligt men inte för mycket disco. Man måste bryta av med t ex en sån här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts