P-pan Posted May 26, 2022 Share Posted May 26, 2022 Jag hoppas det blir lite uppehåll med tråkiga nyheter snart https://www.theguardian.com/music/2022/may/26/alan-white-drummer-with-prog-rock-band-yes-dies-aged-72 calle_jr, AlfaGTV, K-man and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 Det var tråkigt. Men trummisen i Yes heter Bill Bruford Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 28 minutes ago, calle_jr said: Men trummisen i Yes heter Bill Bruford Det var ju för 50 år sedan. P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 6 hours ago, Bebop said: Det var ju för 50 år sedan. Ja, men han är ändå trummis på fem av deras sex bästa album Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted May 29, 2022 Author Share Posted May 29, 2022 41 minutes ago, calle_jr said: ... på fem av deras sex bästa album Njae... beror väl på med vilka plattor man upptäckte bandet kan jag tycka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 21 minutes ago, P-pan said: Njae... beror väl på med vilka plattor man upptäckte bandet kan jag tycka Hmm, är det inte hur bra albumen är som avgör alltså? Going For The One är ju ganska bra, men Relayer, Tormato, Drama etc är ju bara tafatta försök att hålla bandet vid liv trots grava meningsskiljaktigheter, avhopp och en total musikalisk missanpassning i tidseran. Efter Tales From Topographic Oceans tycker jag att soloalbumen och andra samarbeten är bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts