sprudel Posted May 11, 2022 Posted May 11, 2022 Finns det någon i GBG-trakten som har ett dylikt och kan tänka sig låna ut för provspelning?Har precis skaffat slutsteget CA 2300 och det hade varit verkligt kul att få erfara hur de spelar ihop. Quote
hrk Posted May 11, 2022 Posted May 11, 2022 Jag har haft kombon och dom funkar bra ihop. Vet inte din kravställning på försteget men om det bara handlar om det ljudmässiga och du vill hålla dig till Classe så tycker jag CP-700 (föregångaren som jag också har haft) låter bättre. Det är dock ett renodlat tvåkanals försteg och inte så lätt att komma över heller. sprudel 1 Quote
sprudel Posted May 11, 2022 Author Posted May 11, 2022 3 hours ago, hrk said: Jag har haft kombon och dom funkar bra ihop. Vet inte din kravställning på försteget men om det bara handlar om det ljudmässiga och du vill hålla dig till Classe så tycker jag CP-700 (föregångaren som jag också har haft) låter bättre. Det är dock ett renodlat tvåkanals försteg och inte så lätt att komma över heller. Tack. Nu blir jag nyfiken. Jag behöver inget riaa, eller dac, eller eq som finns i CP-800 utan är enbart ute efter ett bra synkande försteg. Vågar du ge dig på en beskrivning av skillnaderna?😊 Quote
hrk Posted May 12, 2022 Posted May 12, 2022 Nu har det gått ett tag sedan jag hade dessa enheter och har inte jämfört dom ”head to head” men kortfattat tycker jag CP-700 lät behagligare med ett lite större lugn över presentationen. Lite mer analogt kan väl också va en beskrivning. CP-800 känns mer eller är väl ett försteg som mer passar in i nutiden med lite ”allt i ett” produkter vilket har sina fördelar men går man bara på det ljudmässiga tycker iaf jag att CP-700 låter lite trevligare och mer njutbart. Tycker man det är intressant o kul kan man ju kika under skalet på dom också och se skillnaderna i uppbyggnad. Separat strömförsörjning är det ju också till CP-700 så där blir det en låda till som kräver lite plats. sprudel 1 Quote
Recommended Posts