Jump to content

Verity audio Arindal - Ny högtalarmodell


parsifal

Recommended Posts

Vi har sammanställt lite mer information om Arindal här:

 

https://perfect-sense.se/varumarken/verity

 

Amadis S utgår för övrigt nu till förmån för nya Arindal som ser oerhört spännande och fin ut!

 

Vi rapporterar givetvis ifrån München med kommande intryck av dessa högtalare och mycket annat.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Intressant att man väljer att göra en "semi-open baffle" av topparna! Jag undrar, är det extra fördelaktigt i det läget att ha bakåtriktad bas/port?

 

Och, imponerande om man erbjuder 93dB känslighet i kombination med 20Hz återgivning, utan trollerier som isobariska basar eller sånt!?! Med enbart en 10"-are...(eller 9.5" för att vara korrekt)

 

Link to comment
Share on other sites

En liten undran när jag såg i broschyren, hur fungerar det mellan basdelen och mellanregister/diskant?

Inga jumpers?

Ah såg nu att det är någon annan typ av kontakter. Samma typ som på äldre Von Schweikert?

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, figge said:

En liten undran när jag såg i broschyren, hur fungerar det mellan basdelen och mellanregister/diskant?

Inga jumpers?

Ah såg nu att det är någon annan typ av kontakter. Samma typ som på äldre Von Schweikert?


Svar ifrån Julien (Verity) i natt: 

"We did consider many options for it, including Speakon, Lemo and others. We have finally settled on large Amphenol four contacts connectors."

"...the upper module is a kind of open baffle with an aluminum grille on the back. The front baffle is also different, it is an aluminum piece with the drivers attached to it. Another new thing for us, is the woofer driver who is now using a special sandwich cone. The port of the woofer is also larger than Amadis."

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...