Jump to content

Hur vill ni ha det?


Daniel

Recommended Posts

Hej.

 

Nu efter pandemin när vi får umgås igen tänkte vi börja med en serie event med arbetsnamnet Stylus Workshops. Tanken är att köra olika teman, likt vinyleventet vi körde på mässan sist. Det kan handla om rör, högtalarplacering, vinylinställning igen kanske, vibrationer, osv. Det blir vi, och ibland kanske vi bjuder in gäster, som vi gjorde för ett antal år sedan med Opus3. Men det kan också vara produktrelaterat.

 

Min fråga till er hur ni vill ha det? När är bästa tiden?

 

1. Helgdag (lör eller söndag) mitt på dagen, så man hem i god tid till middag med familjen eller vänner.

2. Veckodag, lite senare på eftermiddagen, typ 17.30-20.00. Typ efter jobbet.

 

Svara gärna 1 eller 2 i tråden. 

Link to comment
Share on other sites

Som åhörare på mässan senast så tyckte jag att det var ett riktigt trevligt inslag🙂

Nu har jag turen att vara pensionär så tiden spelar ingen roll, utan det är alternativ vilket som. Det enda problemet skulle kunna vara tiden, de e mycke nu som pensionär😉

 

Trevligt initiativ👍
 

/byZan 

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Daniel said:

Men nu kanske vi flyttar till Göteborg! 😂

 

Det tycker jag inte.

Man har ju kommit långt i vårat samhälle med hjälp av Teams-möten så varför inte skicka en inbjudan den vägen :closedeyes:

Med en lättare uppgradering/införskaffning av hembio-system, för behövande, lagt till det så tror jag man når en godkänd "närvarokänsla".

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, AlfaGTV said:

För oss lantisar är det ju ingen tvekan om att helgen passar bättre, alltså alternativ 1. Det kan vara en väldigt trevlig utflykt om möjlighet ges dock! :)

 

Hänger också med på alt. nr 1.

Man vill ju inte missa chansen att träffa trevligt folk från landet liksom... eller någon annan heller för den delen :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Mycket trevligt initiativ!

Mins ännu övningen på Östermalm med DSD vs R2R som gav mig en ny aha-upplevelse av den digitala världen. Även vinylövningen sist på mässan gav en del nyttiga inputs.

Mig spelar det egentligen ingen roll 1 eller 2. Mer än att man kan vara avslappnad och i  koncentrerad lyssnings-mood och då ligger nog 1 bättre till.

För övriga landet så hoppas jag att det återkommer mässor både i Gbg och Malmö och antar att Stylus gör roadshows och demos hos lämpliga butiker  landet runt. Hifi är ingen exklusiv storstadsangelägenhet!

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

Det låter som en trevlig idé - träff med likasinnade med en inriktning mot bättre ljud.

Jag kommer, så länge det inte blir Göteborg - blir för mycket planerande då!

Vilken tid som helst passar, men en viss förkärlek för vardagar.

Ha en fin-fin helg

Link to comment
Share on other sites

On 2022-05-02 at 16:20, Daniel said:

Hej.

 

Nu efter pandemin när vi får umgås igen tänkte vi börja med en serie event med arbetsnamnet Stylus Workshops. Tanken är att köra olika teman, likt vinyleventet vi körde på mässan sist. Det kan handla om rör, högtalarplacering, vinylinställning igen kanske, vibrationer, osv. Det blir vi, och ibland kanske vi bjuder in gäster, som vi gjorde för ett antal år sedan med Opus3. Men det kan också vara produktrelaterat.

 

Min fråga till er hur ni vill ha det? När är bästa tiden?

 

1. Helgdag (lör eller söndag) mitt på dagen, så man hem i god tid till middag med familjen eller vänner.

2. Veckodag, lite senare på eftermiddagen, typ 17.30-20.00. Typ efter jobbet.

 

Svara gärna 1 eller 2 i tråden. 

2 passar bäst!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...