Daniel Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Hej. Nu efter pandemin när vi får umgås igen tänkte vi börja med en serie event med arbetsnamnet Stylus Workshops. Tanken är att köra olika teman, likt vinyleventet vi körde på mässan sist. Det kan handla om rör, högtalarplacering, vinylinställning igen kanske, vibrationer, osv. Det blir vi, och ibland kanske vi bjuder in gäster, som vi gjorde för ett antal år sedan med Opus3. Men det kan också vara produktrelaterat. Min fråga till er hur ni vill ha det? När är bästa tiden? 1. Helgdag (lör eller söndag) mitt på dagen, så man hem i god tid till middag med familjen eller vänner. 2. Veckodag, lite senare på eftermiddagen, typ 17.30-20.00. Typ efter jobbet. Svara gärna 1 eller 2 i tråden. calle_jr 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Att flytta hela klabbet till Göteborg, kan det också vara ett förslag? Daniel, Ivery and Apexorca 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredrik Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Annars 1, om man nu skulle ha vägarna förbi huvudstaden. Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Alternativ 1 samt filma och lägg på hemsidan/youtube. Daniel and calle_jr 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
byZan Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Som åhörare på mässan senast så tyckte jag att det var ett riktigt trevligt inslag🙂 Nu har jag turen att vara pensionär så tiden spelar ingen roll, utan det är alternativ vilket som. Det enda problemet skulle kunna vara tiden, de e mycke nu som pensionär😉 Trevligt initiativ👍 /byZan Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Vet ni redan nu var ni skulle ha det? För mig påverkar det om jag ska svara 1 eller 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apexorca Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 2 hours ago, fredrik said: Att flytta hela klabbet till Göteborg, kan det också vara ett förslag? Det skulle vara bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted May 2, 2022 Author Share Posted May 2, 2022 Tanken var i vårt Showroom i Stockholm, på Östermalm. Men nu kanske vi flyttar till Göteborg! 😂 LISTEN TO MUSIC, Apexorca, lindome and 4 others 6 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 34 minutes ago, Daniel said: Men nu kanske vi flyttar till Göteborg! 😂 Det tycker jag inte. Man har ju kommit långt i vårat samhälle med hjälp av Teams-möten så varför inte skicka en inbjudan den vägen Med en lättare uppgradering/införskaffning av hembio-system, för behövande, lagt till det så tror jag man når en godkänd "närvarokänsla". Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 För oss lantisar är det ju ingen tvekan om att helgen passar bättre, alltså alternativ 1. Det kan vara en väldigt trevlig utflykt om möjlighet ges dock! Daniel and lindome 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 47 minutes ago, AlfaGTV said: För oss lantisar är det ju ingen tvekan om att helgen passar bättre, alltså alternativ 1. Det kan vara en väldigt trevlig utflykt om möjlighet ges dock! Hänger också med på alt. nr 1. Man vill ju inte missa chansen att träffa trevligt folk från landet liksom... eller någon annan heller för den delen AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 49 minutes ago, AlfaGTV said: För oss lantisar Jo, vi lantisar är lite mer resvana än huvudkommunens fastkedjade. Men det är trevligt med en veckända i Stockholm emellanåt. AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 8 minutes ago, Bebop said: Jo, vi lantisar är lite mer resvana än huvudkommunens fastkedjade.... När skickade du ut en inbjudan senast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calm Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Mycket trevligt initiativ! Mins ännu övningen på Östermalm med DSD vs R2R som gav mig en ny aha-upplevelse av den digitala världen. Även vinylövningen sist på mässan gav en del nyttiga inputs. Mig spelar det egentligen ingen roll 1 eller 2. Mer än att man kan vara avslappnad och i koncentrerad lyssnings-mood och då ligger nog 1 bättre till. För övriga landet så hoppas jag att det återkommer mässor både i Gbg och Malmö och antar att Stylus gör roadshows och demos hos lämpliga butiker landet runt. Hifi är ingen exklusiv storstadsangelägenhet! Calm Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindome Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Hade det varit lokalt på framsidan, så hade jag röstat på veckodagar typ mellan 17-21. Då tappar man inte sina pluspoäng hemma..... om man möjligtvis lyckats skramla ihop några Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 15 hours ago, Daniel said: Tanken var i vårt Showroom i Stockholm, på Östermalm. Då är mitt svar: 2 Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebop Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 13 hours ago, P-pan said: När skickade du ut en inbjudan senast Här är alltid öppet hus för likasinnade… P-pan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Putte Posted May 7, 2022 Share Posted May 7, 2022 Det låter som en trevlig idé - träff med likasinnade med en inriktning mot bättre ljud. Jag kommer, så länge det inte blir Göteborg - blir för mycket planerande då! Vilken tid som helst passar, men en viss förkärlek för vardagar. Ha en fin-fin helg Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 Mycket bra initiativ! Alt 1 passar bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted May 8, 2022 Share Posted May 8, 2022 On 2022-05-02 at 16:20, Daniel said: Hej. Nu efter pandemin när vi får umgås igen tänkte vi börja med en serie event med arbetsnamnet Stylus Workshops. Tanken är att köra olika teman, likt vinyleventet vi körde på mässan sist. Det kan handla om rör, högtalarplacering, vinylinställning igen kanske, vibrationer, osv. Det blir vi, och ibland kanske vi bjuder in gäster, som vi gjorde för ett antal år sedan med Opus3. Men det kan också vara produktrelaterat. Min fråga till er hur ni vill ha det? När är bästa tiden? 1. Helgdag (lör eller söndag) mitt på dagen, så man hem i god tid till middag med familjen eller vänner. 2. Veckodag, lite senare på eftermiddagen, typ 17.30-20.00. Typ efter jobbet. Svara gärna 1 eller 2 i tråden. 2 passar bäst! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts