P-pan Posted April 6 Share Posted April 6 Ett bildsvep i all enkelhet... MatsT and plind 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LISTEN TO MUSIC Posted April 6 Share Posted April 6 Tack för alla fina bilder och intryck ni har delat med er av Perfect sense 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Double A Posted April 7 Share Posted April 7 23 hours ago, LISTEN TO MUSIC said: Tack för alla fina bilder och intryck ni har delat med er av Jag håller med😊 Ett jätte tack till alla som delar med sig till,oss som inte va där👍 LISTEN TO MUSIC and Perfect sense 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 7 Share Posted April 7 On 2022-04-06 at 18:38, P-pan said: Ett bildsvep i all enkelhet... ... ett till klarar ni av hoppas jag. Här inne får det plats en hel barnkör + rockbandet Pink Floyd Transient Design / Avantgarde Acoustic / Turpex Instereo AlfaGTV, MatsT, Tyking and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted April 7 Share Posted April 7 Audio Concept's hörlursrum där Stax är, synd att inte flaggskeppsmodellen Sr-009s demades. Nåja, Dan Clark Ether 2 System (de på bild längst ner) och Audio Stealth (på mitt huvud) spelades det också på. Nimbus US 5 drev dessa. calle_jr, Terminator and MatsT 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWE Posted April 7 Share Posted April 7 Audio Note var kanske inte det rum det lät bäst i, men kunde inte låta bli att stampa takten här inne! Roligt att de vågar spela jungle och dub. German Physiks med rundstrålande högtalare. Satt nog inte här nog länge för att uppskatta ljudet. Bang & Olufsen Ändå roligt att se "design-hifi" på HEM. Ett annorlunda inslag i vad annars brukar vara "flest-lådor-vinner". Hifi Agenten Här inne var jag kanske 10 sekunder, var olidligt varmt. Eloge till Niklas (tror jag det var) som stod i kostym hela helgen. Audio 7 Sist men inte minst.. PL Audio Där det spelades på Focal-högtalare med Moonriver Audio- och Pass labs-elektronik. Även det rummet med mest motljus Var nog alles i min arsenal. Tackar min höft och stolsryggarna för kamerastödet, samtidigt känner jag mig jä*la slö när jag ser andra fotografer. Work smart not hard som den vise säger. calle_jr, Double A, MatsT and 5 others 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 7 Share Posted April 7 29 minutes ago, JWE said: Sist men inte minst.. PL Audio Där det spelades på Focal-högtalare med Moonriver Audio- och Pass labs-elektronik. Även det rummet med mest motljus Jag tassar efter i JWE's spår och fyller också på med lite bilder från PL Audio... MatsT, calle_jr and JWE 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 7 Share Posted April 7 Bang Olufsen MatsT 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 7 Share Posted April 7 Den här lyssnaren ser väldigt koncentrerad ut... Det lär nog ha spelats jazz skulle jag tro Hifi-Klubben Bebop, MatsT, AlfaGTV and 2 others 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 7 Share Posted April 7 Här var det rundstrålande... ... alltså... högtalare menar jag då förstås German Physiks med understöd av Mbl och Spectral JWE, MatsT, zood and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Passerati Posted April 7 Share Posted April 7 2 hours ago, P-pan said: Tack alla för återberättandet kring upplevelsen och fina bilder! Till bilden. Är det högtalarelement riktade uppåt / fästen eller vad är det för något? AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted April 8 Share Posted April 8 7 hours ago, Passerati said: högtalarelement riktade uppåt Det är en specialitet för Neat, som ofta paras med engelsk elektronik. Ska ge "ambiens" till ljudet och bryta upp riktningsverkan tror jag! Rätt roliga högtalare tycker ofta jag iaf. Och de är ganska "möblerbara" som många andra europeiska & brittiska byggen. (Vi har väl väsentligt mindre boyta än amerikanarna?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted April 8 Share Posted April 8 7 hours ago, P-pan said: German Physiks med understöd av Mbl och Spectral Här är jag mest fascinerad av tekniken. Ljudet är mest irriterande i mina öron tyvärr, med en stickig och hård diskant och övre mellan. Eller råkade jag vara där när musikvalet slog fel? Bebop 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted April 9 Share Posted April 9 Jag tuffar vidare med de sista bilderna jag fick med mig från mässan... Stillpoints Presenterade av Sound By Vinylbutiken ( f.d Vinylbutiken) och Audiotrade. För mig nya akustikpaneler från ovan nämnda tillverkare... Är det någon på forumet som har eller har testat dessa och kan skvallra lite om hur de tar sig an det akustiska ? Bülow Steensen Här fick jag bara med mig en ynka bild men jag fångade väl ändå det viktigaste, hoppas, jag... det vackra vädret Näh, jag ska inte skoja om fina högtalare från både Cabasse och Jbl. Man har ju dessutom fin elektronik från b.l.a Mark Lewinson, Arcam och Lexicon. Högtalarna från Cabasse sticker verkligen ut designmässigt jämfört med andra mer mainstream högtalare Saxx Primaluna Peachtree Och framför allt Totem högtalare... Det här var ett av få rum som jag liksom stannade till i för att lyssna en stund. Kanske inte så konstigt för det lät så harmoniskt och lugnt på något sätt. Totem's högtalare har jag lyssnat till förut, och under mer ordnade former, och jag har aldrig blivit besviken över resultatet. Digitalbild & Ljud De här hajfenorna i form av Kef Blade låter väldigt bra enligt min smak. Hörde dessa i Göteborg för många år sedan och det goda intrycket från då står sig än idag. Electrocompaniet brukar ju Calm tala varmt om och jag kan bara hålla med. Magin mellan dessa två tillverkare verkar inte låta resultatet skämmas för sig. Det finns faktiskt en liten hifipryl jag ångrat att jag sålt och det var en dac från just nämnda Electrocompaniet. Borde kankse försöka laga det misstaget Då så gott folk, det var vad jag hade att bjuda på för denna gången. Mässan som helhet var mycket trevlig men jag trodde att det skulle vara mycket mera folk än vanligt men det verkar inte som att det slogs några rekord, vare sig sett till antalet besökare eller utställare, ett antal sista minuten avbokningar från utställare till trots. Ska också passa på att tacka alla utställare, arrangören och bekanta besökare för en supertrevlig social tillställning. Hoppas någon annan tar upp fotograferandet från Jönköping här näst, för jag måste lämna V.O på den i år igen... Tack för mig så länge... Ivery, LPL, VoicesInMyHead and 11 others 8 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts