Daniel Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Under High End Mässan i Stockholm lördagen den 2 april klockan 16.30-17.30 håller jag och min fantastiska kollega Karl på Stylus en liten föreläsning om hur man ställer upp en skivspelare. Det är vår samlade kunskap och erfarenhet i ämnet (så det går väldigt fort.) 😉 Många av er här har förstås redan all kunskap som behövs, men alla är ändå hjärtligt välkomna. Vi hoppas det kommer att bli både roligt och givande. Vår filosofi bygger på att vi använder oss av verktyg som de flesta kan införskaffa och hantera. Vi kommer också att förklara varför vi gör så och inte använder mikroskop och liknande. Eftersom vi kommer att ha begränsat utrymme så ber jag er att anmäla intresse här i tråden, eller skicka ett PM till mig, om ni är intresserade så skriver jag upp er på listan. Det blir ju ert euphonianamn, så det blir ju lite som en hemlig klubb. Vi kommer att köra med stängda dörrar den tiden. Hoppas vi ses! Daniel & Karl fredrik, P-pan, bigblue and 4 others 7 Quote
JWE Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Åhå, hemlig klubb! Jag vill vara med! Tror inte det krockar med middagen heller. Daniel 1 Quote
P-pan Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 1 hour ago, Daniel said: Vår filosofi bygger på att vi använder oss av verktyg som de flesta kan införskaffa och hantera... Köpte precis en ny sänksåg... ? Mindre verktyg än så klarar jag knappt att hantera så det är nog bäst att du sätter upp mig på listan också. Daniel 1 Quote
Daniel Posted March 21, 2022 Author Posted March 21, 2022 47 minutes ago, JWE said: Åhå, hemlig klubb! Jag vill vara med! Tror inte det krockar med middagen heller. Trevligt. Planen var att ni skulle hinna till middagen i god tid. :-) Quote
Chorus Posted March 21, 2022 Posted March 21, 2022 Det låter intressant. Skriv upp mig på listan. Daniel 1 Quote
byZan Posted March 22, 2022 Posted March 22, 2022 Är på trots att streaming tagit över mer, byZan och Audionet👍 Daniel 1 Quote
Daniel Posted March 22, 2022 Author Posted March 22, 2022 3 hours ago, byZan said: Är på trots att streaming tagit över mer, byZan och Audionet👍 Ni är så välkomna! Vinyl är fortfarande kungen, rullband är den allvetande och upplysta drottningen, otillgänglig och fruktansvärt dyr i drift. Streaming är de osnutna barnen. lindome, AlfaGTV and byZan 1 2 Quote
VoicesInMyHead Posted March 22, 2022 Posted March 22, 2022 Jag hade egentligen bara tänkt att gå på söndagen, men jag kan behöva lära mig lite såna här analoga saker och kikar gärna in en sväng på lördagen också då'rå.... Daniel 1 Quote
Daniel Posted March 23, 2022 Author Posted March 23, 2022 Kul. Det ska bli roligt. Mer info om vårt deltagande på mässan kommer i veckan. AlfaGTV 1 Quote
Daniel Posted April 4, 2022 Author Posted April 4, 2022 Tack till alla som kom till vinylsnacket. Hoppas att det var matnyttigt, även för rutinerade rävar som er. JWE, David_33rpm, P-pan and 2 others 1 4 Quote
calm Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Det är vi som får tacka för både nyttig repetition och ny kunskap blandat. Mycket hög klass på pedagogiken och samspelet mellan "majjarna" Carl och Daniel. God och smakfull förplägnad också. Roligt att också träffa en del "nya nicks" IRL. Man tackar och bockar, det här får ni gärna göra om! Calm Daniel and byZan 2 Quote
Daniel Posted April 4, 2022 Author Posted April 4, 2022 10 minutes ago, calm said: Det är vi som får tacka för både nyttig repetition och ny kunskap blandat. Mycket hög klass på pedagogiken och samspelet mellan "majjarna" Carl och Daniel. God och smakfull förplägnad också. Roligt att också träffa en del "nya nicks" IRL. Man tackar och bockar, det här får ni gärna göra om! Calm Tack för det!. Ja, vi kommer att köra igång lite event nu när vi får ses igen. calm and Lasse 2 Quote
byZan Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Håller med @calm till 100% och tackar oxå 🙂 /byZan Daniel 1 Quote
HansW Posted April 4, 2022 Posted April 4, 2022 Stort tack också från mig. Väldigt värdefullt och trevligt. En del kunde jag, en del hade jag glömt och blev påmind om, en del var nytt. Hans Daniel 1 Quote
Recommended Posts