calle_jr Posted February 22, 2022 Posted February 22, 2022 Gary Brooker 29 Maj 1945 – 19 Feb 2022 Fantastisk sångare, låtskrivare och keyboardist med en lång karriär och stort inflytande på engelska R&B- och prog-scenen. Inledningsvis med Robin Trower från tidigt 60-tal och sedan i Procol Harum som han bildade 1966 och gav ut ett tiotal album med. Brooker hade även en rad andra samarbeten med Clapton, Ringo Starr, Bill Wyman och Alan Parsons. byZan, calm, ulfsan and 1 other 4 Quote
Hifi_Perrra Posted February 22, 2022 Posted February 22, 2022 Verkligen tråkigt att höra... Men synd o behöva dö när man inte ens är 80 fyllda, även om det var en bit kvar dit... Många av mina vänner är i 70-75 års åldern så det känns ju lite segt... Men, men, man vet inget om i morgon... Men jag hoppas att han får många fina minnen med sig upp till "hifi/musik-himlen" där han kan sitta på ett moln o blicka ut över oss andra som spatserar runt där nere... R.I.P. Quote
Bebop Posted February 23, 2022 Posted February 23, 2022 13 hours ago, calle_jr said: Fantastisk sångare, låtskrivare och keyboardist Jag drar mig till minnes ett 4-mannatält på Tredenborgs camping, jag och en till fjunig tonåring plus två tjejer, en medhavd batterigrammofon och en bunte singlar. En av dem på bolaget Deram med "A Whiter Shade of Pale", den sommarens stora hit. R.I.P. Govinda 1 Quote
Recommended Posts