Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej hej

Undrar om någon kan hjälpa mig välja micro stereo, och kanske tipsa lite (endast micro format)? Dom jag kikat på är främst de som nämns ämnet:

http://www.denon.co.uk/site/frames_main.ph...=detail&Pid=209

och:

http://www.yamaha-hifi.com/products.php?la...ivset=&newsset=

Vet att Denon fått en massa utmärkelser för denna modell, men ska man välja Yamaha ändå eftersom det följer med en dvd spelare istället för cd? För visst har Yamaha bra produkter?

Stereon ska främst användas tillsammans med min DJ-utrusting i hemma miljö.

Tacksam för tips.

Posted

Hej!

Jag tycker du ska försöka få en provlyssning på ovanstående produkter. Yamaha Pianocraft har jag lyssnat vid ett tillfälle på Siba (kan varit Elgiganten) då jag på en fest fick prata med en gammal säljare som rekommenderade en lyssning på denna Yamaha microstereo.

Jag måste säga att jag tyckte det personligen var fint ljud ur denna micro stereo. Jag vet dock inte om det just var E600 serien jag lyssnade på men Pianocraft spelade bra från mina öron sett. Sen tycker jag designen är tilltalande.

Men åter igen. Försök om möjligt att få provlyssna på dessa produkter. Det finns ett test på microstereo där blandannat ovannämnda produkter finns testade. Kolla in Hifi&Musik nr12 December 2004. :)

Posted

Jag har lyssnat en del på Yamaha PianoCraft 400 och även hjälpt en god vän att köpa ett sådant.

Det är ett kompetent system som låter helt ok.

Pianocraften har även en betydligt bättre finish äv vad många andra aparater har i den prisklassen vilket är ganska vilktigt hos en del av köparna.

Denon har jag inte lyssnat på, men den har fått ganska bra mottagande överlag den också.

Personligen hade jag kikat närmare på Yamahasystemet om jag var ute efter ett microsystem.

Fast borde inte DJ-prylar köras via ett par lab1300 och JBL 2x(2x18) och JBL-toppar? :evil:

Happy hunting!

Posted

Tackar för svaren. Var på stadsbiblioteket tidagare idag och kikade igenom testen i hifi&musik, det lutar nog åt Yamaha paketet som idag kostar 3700 sek vilket är detsamma som Denon kostar utan högtalare.

Tack än en gång.