Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jimmy Witherspoon, 1923-1997, har gjort en fantastisk live platta inspelad 1994 på LA clubben the MINT. Man hör publiken sorla o jubla. Jimmy gnabbas med publiken och det märks att alla har en trevlig kväll. Jimmys röst- märkt av cancer- är raspig och mörk men ack så mäktig och skön! Han blandar ballader med rockiga bluesrökare. Både standards och eget material. Ett fantastiskt tajt band med gittarlegenden Robben Ford i spetsen. Fords gittarsolon är mäktiga. Men VILKEN LJUDKVALITÈ. Bland det bästa jag hört. Oerhörd dynamik!! Rent ljud och tajt bas. Frugan är borta i kväll och jag har nog spelat på LIVEnivå. Då är det som man är där bland pubilken.!! Mina KRELL monos 450 mcx var för första gången så varma att de brändes!! Det ä för sådana här kvällar man lever!!

Posted

Detta låter som en skiva helt i min smak.

Antar att det är "Live at the mint" detta.

Vart köpte du den (hittar inte den på någon svensk affär)?

Är det någon specialutgåva (audiofilutgåva) eller är det en "vanlig" CD?

Posted

Live at the mint är det och det är en vanlig CD. Hart du provat Amazon.com. De har ju nästran allt o jag köper alltid "new and used" by one click.Ett klick o skivan är på väg. Skivan är då oftast ny. Visserligen blir det dyr fraktkostnad men CDn kostar ofta 9-12 dollar och när man köper en skiva i taget blir det alldrig tjafs med tull o moms . Varje skivköp på det sättet brukar kosta 120 till 130 kr i slutändan.