Jump to content

Efter x antal månader så rekommenderas man till ytterligare en dos (av välljud..)


zood

Recommended Posts

10 hours ago, LPL said:

Spännande, har för mig att det hänt en del i det hemmet:thumbsup:

Visst har det pysslats med både det ena och andra i detta rum, fick ex. spanat in denna snok EVO3 Syncro från Isotek som är för utvärdering.
Vi gjorde ingen jämförelse när jag var på plats men min upplevelse av ljudet i rummet nu stämde väldigt väl in med vad ägaren upplevt när denna kabel lyfts in. Jag reagerade över hur det blivit ännu tystare och än mer svärta mellan tonerna. 

 

Johan_Stephan_Gfx-4252.jpg

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Terminator said:

Jag blir alltid så nyfiken på tapeten i det här rummet, är den original @ishoot

Original Novalin från 1963 :-) Tyvärr solblekt på sina ställen men i fantastiskt skick för att vara såpass gammal. Lintrådarna är helt intakta.
 

Hela vårt hus var helt i originalskick när vi köpte det. Vi renoverar varsamt och försöker bevara känslan så mycket det bara går. Så mycket fina nätta detaljer och proportioner i dessa 60-tals hus. 
 

Tyvärr går ju allt inte att rädda :-(

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, zood said:

 
... ytterligare en plats för möjlig avspelning av vaxet.

 

Johan_Stephan_Gfx-4222.jpg

 

 

 

Hmm, har jag gott om...

 

Singlar ? - check

Maxisinglar ? - check

2 st dj-snurror ? - Not check

Mixer ? - Not check

 

... :45:

 

Det här tål ju att tänkas på eftersom jag ändå antagligen inte kommer att satsa på streaming :closedeyes:

Och vem vill egentligen inte återvända till ungdomens upptäckter av musik och mixade kassettband ?

Samlingen jag har av 80-tals hits är rätt hyffsad, om jag minns rätt, och flyttkartongerna med skivorna står i förrådet och ... :icon_khoc:

 

Så kan man väl inte ha det :39:

 

Och som vanligt... stort tack till Zood för väldigt fina och konstnärligt komponerade bilder.

Jag blir så glad när du och andra tar er tid till att fylla forumet med text och bild :6:

 

Kort fråga: det där lilla skivstället till höger i bild... vad vet vi om den ?

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, P-pan said:

Det här tål ju att tänkas på eftersom jag ändå antagligen inte kommer att satsa på streaming :closedeyes:

Och vem vill egentligen inte återvända till ungdomens upptäckter av musik och mixade kassettband ?

Samlingen jag har av 80-tals hits är rätt hyffsad, om jag minns rätt, och flyttkartongerna med skivorna står i förrådet och ... :icon_khoc:

 

Så kan man väl inte ha det :39:

Go for it! Det är så kul att köra spontana dj-sets hemma. Verkligen ett helt annat sätt att njuta utav musiken.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, ishoot said:

Go for it! Det är så kul att köra spontana dj-sets hemma. Verkligen ett helt annat sätt att njuta utav musiken.

Tänker bara på scenen från La Haine/Medan vi faller med Dj Cut Killer när jag ser dj-sets. :D

 

 

 

Trevligt reportage och fina bilder, tack Zood!

Link to comment
Share on other sites

Dags att få ner dem ljudliga intrycken utöver dem visuella av detta hem.

Systemen som passerat hos @ishoot genom åren har alltid haft en röd tråd och

nuvarande setup är helt i linje med hur denna resa en gång började.

Det handlar om musik. Musik och engagemang.

 

Det lirar otroligt lätt, luftigt och med en finfin närvaro och själ som är viktigt för att få mig engagerad och berörd.

Det spelar organiskt, dynamiskt och väldigt homogent, inget som sticker ut eller tar över.

Allt bara är där och jag får lust att bara dra på låt efter låt, genre efter genre.

 

En av skillnaderna som jag upplevde mot förra besöket var att det blivit ännu tystare mellan tonerna.

Bom tyst helt enkelt. En ruskigt fin svärta.

 

Sedan fanns det ytterligare lite mer kött i botten som gav ett ännu stabilare fundament till övriga register, utan att på något sätt ta över.

 

Riktigt riktigt fin musikupplevelse där jag skulle kunna sitta i timmar.

Oavsett om det lirar via vinyl eller streamat så fins här inget att klaga på.

Vinylen har ett litet försprång i hur det griper tag i mig, men det digitala är bra nära i leverans och engagemang.

Riktigt välkomponerad anläggning mao.

 

Hit åker jag snart igen!:tongue:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...