AModier Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Hej, Tack för insläpp. Nu kanske jag svär i kyrkan... Men jag är på jakt efter ett par in ear hörlurar som ska användas till daglig basis... Träning, pendla till jobb med mera. Jag har kollat först på Sony wf1000xm4. Sedan såg jag att både devialet gemeni och bower and wilkins pi7 också fanns som alternativ. Någon som har testat ovanstående eller är det några modeller som passerat mig? Tack på förhand Anton Modiér Quote
VoicesInMyHead Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 34 minutes ago, AModier said: Nu kanske jag svär i kyrkan... Men jag är på jakt efter ett par in ear hörlurar som ska användas till daglig basis... Träning, pendla till jobb med mera. Jag har kollat först på Sony wf1000xm4. Sedan såg jag att både devialet gemeni och bower and wilkins pi7 också fanns som alternativ. Någon som har testat ovanstående eller är det några modeller som passerat mig? Välkommen Anton... Jag har ingen jätteerfarenhet av hörlurar, mitt behov har endast varit för pendling. Det här är hur som helst min erfarenhet för hörlurar nån generation bakåt i tiden.... Jag började med ett par Bose SoundSport Free som jag gillade jättemycket, framförallt hur man liksom vrider dem på plats i örat med hajfenan och sen sitter de verkligen kvar där. Ljudmässigt kanske inte de bästa, och som vanligt lite extra Bose bas, men tycker ändå det funkar för ändamålet, finlyssning sker ändå på hemmaplan. En regnig höstkväll så slog jag dock den ena luren ur örat när jag klev av tåget och orkade inte leta rätt på den i mörkret, dagen efter var det Black Friday vilket kom väldigt lämpligt och då köpte jag ett par Sony WF1000XM3 till bra pris. Rent ljudmässigt så var dessa ett bra lyft mot SoundSport Free och framförallt så insåg jag att Noice Cancelling inte är dumt alls när man sitter på tåget/tunnelbanan. Innan jag faktiskt provade så har jag tänkt att man ändå vill vara lite "medveten" vad som händer runt omkring en i trafiken, men nej, det vill man inte! Såååå avslappnande och skönt! Däremot, ett stort problem med WF1000XM3 är att de inte sitter kvar i örat, de sitter alldeles för löst och jag skulle aldrig kunna se dem som ett alternativ om man tränar och förväntar sig att de ska sitta kvar om man är ute och springer t.ex. Som tur är så gör jag ju aldrig det så det är inget stort problem för mig. Jag minns att jag också var tvungen att stänga av någon automatisk funktion som annars gjorde att de tappade kontakten eller nånting, när det väl var avstängt så funkade de finfint dock. Så tja, mitt råd är väl helt enkelt att bestämma sig för vilka situationer som är viktiga, är det träning som gäller så se till att de är anpassade för det. byZan 1 Quote
byZan Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Jag hälsar också @AModier välkommen till Euphonia /byZan Quote
fredrik Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 Oavsett vilka du väljer rekommenderar jag att titta på möjligheten att formgjuta ett par pluggar till. För mig har varit helt avgörande för både ljud och komfort. Och välkommen till forumet Quote
Apexorca Posted October 31, 2021 Posted October 31, 2021 @AModier Välkommen. Angående att svära i kyrkan=Euphonia så har jag för egen del inga problem med olika områden inom musikåtergivning och jag uppskattar trådar som denna. Jag hoppas för forumets del att att vi uppfattas toleranta i denna hobby även om vi grottar ner oss mer än de flesta i utkanten av hobbyns alla delar. Mina erfarenheter av "in ears" begränsar sig till Apple AirPods och de funkar för för mig och jag är imponerad av hållbarheten. De har åkt i backen jättemånga gånger, hamnat i snöslask, vattenpölar, även hamnat i en kopp te. Jag har dem vid alla möjliga tillfällen hela året, vid träning, trådgårdsarbete mm, vid sommar som vinteraktiviteter för telefonen , poddar, nyheter och musik. De funkar fortfarande bra trots detta och att de faktiskt låter så bra för mina ändamål att jag inte funderat på att uppgradera för ljudets skull. Jag är jättenöjd med vanliga Apple AirPods. Lasse 1 Quote
Recommended Posts