Terminator Posted October 22, 2021 Posted October 22, 2021 Hej, Jag tänkte byta ut kabeln som min wifi-dongel använder (lång historia) men då tänkte jag även passa på att köpa en lite ”bättre” kabel men mest för att det är roligt och vem vet, det låter förhoppningsvis inte sämre. Det jag behöver är alltså en kabel som den på bilden med usb A i båda ändarna, hona respektive hane och gärna ca 75 cm. Det finns ju på t ex Jula för några tjugor men vore kul med något roligare… Länk till kabeln på bilden. Quote
conan Posted October 23, 2021 Posted October 23, 2021 Tja, det finns säkert mycket att välja på. Jag brukar handla på lokala Netonnet men också grejer från Thomann.de. Det är ju inget som är "high end" men verkar lite överdrivet att det måste vara det för wifikopplingar. Terminator 1 Quote
Terminator Posted October 23, 2021 Author Posted October 23, 2021 6 hours ago, conan said: Tja, det finns säkert mycket att välja på. Jag brukar handla på lokala Netonnet men också grejer från Thomann.de. Det är ju inget som är "high end" men verkar lite överdrivet att det måste vara det för wifikopplingar. Tack för tipsen, jag ska kolla där också. Det som är lite speciellt är just att kabeln behöver ha en honkontakt där man kopplar in wifi-dongeln, det verkar det inte vara så många tillverkare som tillhandahåller. Quote
Terminator Posted November 20, 2021 Author Posted November 20, 2021 Handlade från Audiophonics i Frankrike för första gången och kabeln kostade lika mycket som frakten, en dryg hundring. Verkar hyfsat välgjord och med bättre kvalitet på USB-kontakten än min Nordostkabel (ja, nu fick jag det sagt också) som jag har mellan min Chord Mojo och iPhone. Kul att testa att beställa från ett nytt ställe med som har ett stort och intressant sortiment, funkade fint och utan problem. Quote
calle_jr Posted November 21, 2021 Posted November 21, 2021 Jag tycker att både Thomann och Audiophonics är bra butiker. Man märker vilka butiker som är bra först när det blir problem. Hur de agerar när något går snett. Båda dessa har en mycket bra supportfunktion, och ärenden hanteras på ett juste och sakligt sätt. LPL 1 Quote
Recommended Posts