Jump to content

Rocky Mountain Audio Fest lägger ner.

calm

Recommended Posts

Samtidigt som en inbjudan kommer till TAKE 5, så läste jag i Copper Magasin, PS Audios egen nättidning, att ledningen för RMAF lägger ner mässan efter 17 år. Trist eftersom jag gärna skulle vilja återvända dit. Firade ett jämt årsjubileum där tillsammans med min familj för många år sedan och ett minne för livet kan jag tycka. Mässan hölls i Denver Colorado nära centrum för den tekniska utbildningen i Boulder och dess avknoppning i många prestigeföretag i branschen. Den årliga mässan hölls på hösten på ett Marriot-hotell strax utanför Denver och var ett mycket populär event. Späckat med allsköns lyssningsmöjligheter med allt ifrån mindre och prisvärda system till megabucksystem i den absoluta toppnivån. Utöver detta möjlighet att stöta ihop och samtala med audioindustrins toppnamn i en avspänd och otvungen stämning och höra dessa i föreläsningsklasser med intressanta aspekter på olika ämnen.

Pandemin kanske är ett skäl till nedläggningen, men säkert andra också eftersom en del av de stora mässorna i USA tycks gått samma väg före pandemin. Tänker tex. på CES som inte på länge varit med i matchen. Men naturligtvis också att tyngdpunkten verkar att förskjutas till Europa och Asien, när möjligheten finns att starta upp igen efter efter årslånga uppehåll.

Ser fram emot mässor som jag tycker är roliga event både på hemmaplan och utomlands. Lyssna och insupa nyheter, trender och samla intryck och skapa roliga och minnesvärda möten och ett skäl till att göra en resa med innehåll.

Roligt att få se om verksamheten kommer igång igen och ser fram emot TAKE 5 och andra mässor. Hoppas att det blir någon mässa i München till våren eller kanske en polsk mässa? Stockholms- och Göteborgsmässa nästa år, månne?

https://www.audiofest.net/

Calm

• calm changed the title to Rocky Mountain Audio Fest lägger ner.