polio Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Ni har väl som jag köpt musik som av nån anledning blivit liggande och inte fått en ärlig lyssnarchans. Det var iallafall vad som hände med mitt ex av Wojtek Goral och Nicci Notini´s "ACID DUCK" som var det svenska skivbolaget CMC Records Jazz första skiva nånsin, 2001. Hos mig låg skivan,cd´n, i princip olyssnad under ett år men då jag gav den en ordentlig genomlyssning så är jag helt såld på den. Det är fusionsjazz som iallra högsta grad borde tilltala den som gillar tex Weather Report och andra som satt varaktiga spår i genren men det är dessutom nyskapande med mkt intressanta arrangemang, grooves och klangbilder. Nyproducerad fusionsjazz av bra kvalite´är inte lätt att hitta men om du har någon dragning åt det hållet så köp den här som dessutom bjuder på några av svedalas absolut trevligaste jazzmusiker i sina bästa stunder.(bra ljud dessutom) Är det nån annan som hört cd´n så skulle det vara kul om ni ville delge eran åsikt om den. Wojtek Goral: Ac piano, rhodes, saxofoner, basklarinett Nicci Notini: Trummor, vocoder, vocals, "nord lead"?, vibrafon, programmering Michal Urbaniak: elfiol Urszula Dudziak: vocals Bengt-Arne Wallin: trumpet Stanislaw Goral: flöjt Anders Jormin: bas Magnus Johansson: trumpet Sebastian Notini: percussion Max Schultz: gitarr Ska jag betygsätta ACID DUCK så blir det full pott! (Wojtek Goral kommer vad jag förstått ut med ytterligare en cd under våren och jag längtar redan.) Quote
Timbre™ Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Trevligt med skivor man längtar efter... Vi pratade om just Weather Report på vägen till Viborg och det hade inget med snöfallet att göra... Det här albumet måste absolut kollas upp. Tackar! Quote
plundin™ Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 "nord lead"? Är faktiskt nått så udda som en svensktillverkad synt : Nord Lead /ptr Quote
aplodon Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Nyproducerad fusionsjazz av bra kvalite´är inte lätt att hitta<{POST_SNAPBACK}> Här är en från 2004: Helmet of Gnats - Helmet of Gnats Quote
Recommended Posts