Jump to content

Säljes ViMH Music Server/Streamer/Endpoint


Recommended Posts

Det här är inte det minsta genomtänkt utan mer av en spontan tanke som dök upp. Jag har under de senaste 8-9 månaderna spenderat VÄLDIGT mycket tid, blod (bokstavligen), svett och tårar (kanske inte så många) på att göra research och bygga mig en mycket välljudande musikspelare. Bygget är kraftigt inspirerat av den mer eller mindre galna AudiophileStyle tråden "Building a DIY Music Server". Den låter fantastiskt och tåls att jämföras med kommersiella produkter för bra mycket mer pengar. Jag är med andra ord rätt nöjd med den. :smilingeyes:

 

Följare av "min tråd" (En hifinörds bekännelse) kan dock omöjligt undgått att jag har lite svårt att sitta still, en sak leder ofta till en annan och så håller det på sådär. Jag har t.ex precis beställt lite nya saker som kommer ställa till det en del för mig i det här bygget och jag skulle egentligen behöva en större låda osv, därför har tankarna mer och mer gått mot att jag kanske skulle ge mig på ett helt nytt bygge, med allt som jag lärt mig längs vägen med det här, men denna gång vara ännu mer kompromisslös och sikta ÄNNU högre.

 

Därför tänkte jag se om någon är intresserad av att "ta över", dvs köpa mitt nuvarande lilla projekt. Den är helt Plug'n'Play, anslut kablar, tryck på power knappen. Roon startar upp och är tillgängligt på nätverket inom 30-45 sekunder eller vad det kan ta.

 

AM-JKLX3ydUTZyp05bvSh5KfG0StAFflJJTteVyW

 

Min tanke var först att kanske sälja den utan minnen och hårddisk, dvs ungefär som en NUC säljs. Men jag kan vara väldigt flexibel då den fortfarande innehåller massor av komponenter som jag kommer köpa exakt likadana igen till mitt nya bygge, och är det så man inte önskar dem av olika anledningar så kan jag plocka ut dem. T.ex gör båda JCAT korten för USB och nätverk att det snabbt springer iväg kostnadsmässigt, men de gör samtidigt väldigt mycket för ljudet så det är ju en balansgång. PSU'n är snordyr, men också bland det bättre på marknaden osv.

 

Jag visar en bild på hur det ser ut på insidan (bara för att jag är stolt över det), det är dock ingenting man behöver tänka eller fundera på, den fungerar som sagt var helt utan fysiska ingrepp eller tekniska kunskaper.

 

AM-JKLVB5ph8SLt8TZlD-JSWNpPkio8HalL7xs9x

 

Prisförslag för servern UTAN minne/hårddisk men inklusive Sean Jacobs DC3 PSU (hjärtat i servern) är 65.000 kr vilket med nöd och näppe täcker materialkostnaderna. Om du är intresserad eller har frågor så hör av dig via PM så tar vi det därifrån och ser lite vad du har för behov, vad som kan ingå och hur priset kan justeras utefter det. Jag kan då förklara mer vilka valmöjligheter som finns, rent tekniskt så kan jag gå ner ända till ca 10.000 kr men då är det inte mycket kvar av den. Jag kan även hjälpa dig med att se till så den är i fullt fungerande skick, om du vill göra några anpassningar samt att du kommer igång osv. Helt grym support ingår med andra ord!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...