Jump to content

ABBA släpper ny platta i November


magnuskan

Recommended Posts

Det går förbeställa nu. Kul att den kommer finnas på kassett också. Är det en nostalgisk revival av detta media? Jag har iofs kvar mitt Nakamichi däck men får inte ngn framskjuten placering i mina rack. Det var ju väldigt trevligt och givande att spela in egen musik från ex radioprogram som Tracks eller andras vinyler som man lånade varandra. 

Link to comment
Share on other sites

 

Åldersnoja och utseendefixering har ju alltid funnits i nöjesbranschen.

Men jag tolkar inte heller detta som ett uttryck för det. Abba-medlemmarna lider inte mer av det än var och en av oss.

Det handlar mer om att bandet inte finns längre. De la av för 40 år sedan.

Eftersom det med teknikens hjälp går att återskapa något som fanns då (med så lite ändringar som möjligt), vill man göra miljoner fans glada, att få återuppleva något som var då, all inclusive. Något nytt men utan ändringar.

En illusorisk nostalgitripp helt enkelt.

 

Det finns en del legendariska konserter som jag gärna skulle vilja se på det här sättet, även om det är en illusion. Live Jam med Zappa+Lennon+Yoko Ono+Mothers på Fillmore, Black Sabbath Never Say Die, Queen på Wembley, Greatful Dead i San Fransisco, AC/DC i Paris med Bon Scott, Lou Reed i NY osv.

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, calle_jr said:

 

Åldersnoja och utseendefixering har ju alltid funnits i nöjesbranschen.

Men jag tolkar inte heller detta som ett uttryck för det. Abba-medlemmarna lider inte mer av det än var och en av oss.

Det handlar mer om att bandet inte finns längre. De la av för 40 år sedan.

Eftersom det med teknikens hjälp går att återskapa något som fanns då (med så lite ändringar som möjligt), vill man göra miljoner fanns glada, att få återuppleva något som var då, all inclusive. Något nytt men utan ändringar.

En illusorisk nostalgitripp helt enkelt.

 

Det finns en del legendariska konserter som jag gärna skulle vilja se på det här sättet, även om det är en illusion. Live Jam med Zappa+Lennon+Yoko Ono+Mothers på Fillmore, Black Sabbath Never Say Die, Queen på Wembley, Greatful Dead i San Fransisco, AC/DC i Paris med Bon Scott, Lou Reed i NY osv.

 

Tror det kommer funka bra live också. De kommer ljussätta showen så att man inte får se så tydligt att det är fake. Illusionen blir komplett när man tror det

är en ABBA konsert från 1979:smile:

 

Kanske en Elvis konsert i Las Vegas. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...