Govinda Posted August 29, 2021 Posted August 29, 2021 Lee 'Scratch' Perry, visionary master of reggae, dies aged 85 En av dom stora R.I.P calle_jr and shifts 2 Quote
Apexorca Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Han skapade reggae säger man väl? Ledsamt, men med tanke på de låga åldrar en alltför stor del av musiker går bort vid så fick han ett långt liv. Kanske levde han mer hälsosamt än många av hans Reggae-kompisar? byZan 1 Quote
calle_jr Posted August 30, 2021 Posted August 30, 2021 Lyssnar på denna ikväll... parsifal and Govinda 2 Quote
Govinda Posted August 30, 2021 Author Posted August 30, 2021 Den som är nyfiken på tycker jag skall lyssna på den här intervjun inkluderar i det stora hela hans liv, Det bästa av allt han slutade aldrig ha roligt livet var som en lek utan begränsningar Han var Kristen inget Hasch uppfann DUB Bröt upp från det våldsbejakande strömningarna i Reggae åkte till Europa och där var han riktigt populär calle_jr, parsifal and Lasse 1 2 Quote
hrk Posted September 1, 2021 Posted September 1, 2021 En mycket speciell och udda figur va han den legendariske Lee Perry. Såg honom live ett par tre ggr iaf och jag ska ärligt säga att vid dom tillfällena var det tyvärr ingen större musikalisk behållning. Mycket babbel om gud vet vad men det var så han var och förblev! En av dom bättre skivorna han har producerat tycker jag är The Congos "Heart of the Congos" som väl även får ses som en av dom mer legendariska reggae plattorna som gjorts. Här ett smakprov från den plattan: Govinda and calle_jr 2 Quote
Recommended Posts