Jump to content

Line Magnetic LM-84 Push-Pull integrerad Rör


Recommended Posts

Nu släpper Line Magnetic en helt ny konstruktion av rörförstärkare som jag personligen efterfrågat en lång tid: Push-Pull EL-84 med "vanliga" dubbeltrioder på ingången. 

 

Fjärrkontroll av volymen, hörlursutgång på fronten, valbart mellan triod-koppling eller Ultra-linjärt och både 4 Ohm och 8 Ohm utgång till högtalare. Precis exakt vad jag ville att de skulle bygga. 12 kg och 2x 12W. Endast i Svart. Så om den bara låter så bra som jag hoppas kommer den att vara ett litet fynd för dig med lite högre verkningsgrad på högtalarna. Och LM lovar att den är tyst nog att användas även till högtalare med 100 dBs känslighet! 

 

Jag beställer 10 st i en första order men då den går via båt så kommer den nog inte hit förrän om tidigast 6-8 veckor. 

LM-84_1.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Efter en hel del e-post fram och tillbaka så verkar det som om den första info som jag fick inte helt stämmer... Bilden ovan är på en prototyp så i praktiken så har den endast 2 st ingångar. Men en SUB utgång. Ej heller är det någon Triod/ Pentod brytare kvar så det är fast konstant 12W som gäller. Hörlursutgången ska dock vara kvar! Och fjärr. Priset in är faktiskt klart högre än vad den dubbelt så tunga och mycket starkare LM-34 är. Vilket jag först trodde att de måste ha räknat fel på... Men tydligen så är det rätt så jag får placera den på samma pris till kund som LM-34 dvs 17 000kr så får kunder lyssna, jämföra och välja den som de tycker låter bäst till sina högtalare. Som det ska vara med andra ord! 

DSC00098_1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...