figge Posted July 29, 2021 Posted July 29, 2021 Aktuellt i dessa OS-tider! Matchen startar 16.00 imorgon. VoicesInMyHead and P-pan 2 Quote
parsifal Posted July 30, 2021 Posted July 30, 2021 Det var längesen jag följde med men som jag förstått det så kommer Sverige på högtalarsidan ställa upp med något från @- Marten -Marten speakers som har gått från klarhet till klarhet de senaste åren och är superheta. På avbytarbänken sitter @Engelholm Audio,QLN och kanske även Respons audio och Ino som man bägge aldrig riktigt vet om de gått i pension eller inte. I kabelväg ser det inte lika starkt ut, Supra är given i startuppställningen men som avbytare så kan det vara så att Sverige kör med något från småländska Kabelmakaren eller varför inte @octavia rshemmasnidade kablar. Längst bak i förstärkeriet ställer Sverige upp med Bladelius och Primare är förste avbytare. På den digitala sidan är det en nykommling i @VoicesInMyHeadskapelse som gör sin debut. Analogt så spelar Sverige med SAT-tonarm och Röcklinger Riaa. I subbasen så är det fortfarande inte bestämt - Spelar @calle_jrbasar verkligen subbas - eller är de något annat som tillverkaren påstår? Gör de det så kommer de att få starta annars så är det XTZ. Amerika ser väldigt starka ut men jag tycker att någon som är bättre insatt än jag får fylla i deras startuppställning. Ska bli spännande att höra! octavia rs, Josaa, magnuskan and 6 others 1 8 Quote
Govinda Posted July 30, 2021 Posted July 30, 2021 Fattar inte man sätter Respons på bänken!! Skulle vara med från start! parsifal and lindome 2 Quote
figge Posted July 30, 2021 Author Posted July 30, 2021 Kameran laddad och öronen tvättade. Två timmar till avspark. triomio, P-pan and parsifal 3 Quote
triomio Posted July 30, 2021 Posted July 30, 2021 22 minutes ago, figge said: öronen tvättade. Med ultraljud, eller hur? Quote
calm Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 USA mot Sverige? Måste vara en Klipphamn på hemlån mot Martens eminenta högtalare? Kanske förstärkt med Absolut Rent ljud? Skall bli kul och se och höra intryck. Verkar som låntagaren svävar på tyngdfria moln i en tredimensionell rymd. Skall försöka hinna med en lyssning innan det blir dags att lämna tillbaka eller blir de kvar för evigt? Calm figge 1 Quote
VoicesInMyHead Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 såna här matcher går väl nästan alltid till förlängning så det är nog gott om tid kvar. märkligt nog så verkade båda lagen prestera bättre av att spela med bollar av gammalt genuint läder. jag misstänker att ett tungt och avancerat positionsspel, fram och tillbaka och sidleds, kan komma att få stor betydelse för hur det hela utvecklar sig framöver. båda lagen skulle nog hur som helst behöva en lugn och fin Clatan som kan hoppa in och fälla avgörandet. väldigt trevligt att få vara åskådare till sådana här roliga matcher måste jag säga. och inte minst fantastiskt kul att det faktiskt är tillåtet med lite publik igen! parsifal, magnuskan, P-pan and 1 other 1 3 Quote
octavia rs Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 20 hours ago, j_bloom said: Kabelmakaren eller varför inte @octavia rshemmasnidade kablar. Jag vet inte om mina kablar passar in i denna startelva men de gör vad de ska och missar inte mål allt för ofta Quote
figge Posted July 31, 2021 Author Posted July 31, 2021 1 hour ago, octavia rs said: Jag vet inte om mina kablar passar in i denna startelva men de gör vad de ska och missar inte mål allt för ofta Du skulle få ”spel” om du såg kabeldragningen där vi var.😂 Quote
sprudel Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 I Finalen störtar man in med Conrad Johnson rörförsteg och deras stora transistorslutsteg CJ premier 350sa och krossade svenskarna totalt. Quote
Bebop Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 42 minutes ago, sprudel said: I Finalen störtar man in med Conrad Johnson rörförsteg och deras stora transistorslutsteg CJ premier 350sa och krossade svenskarna totalt. … och precis när Conrad trodde att han skulle bryta mållinjen passerade VTL honom på insidan och stal hela showen. sprudel 1 Quote
P-pan Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 Skulle tro att VAR-rummet ,men framför allt domaren, kommer att avgöra den här matchen. En av gårdagens linjedomare var redan i halvlek inne på en returmatch men då med en helt annan dac och nydragna linjer. Vi får väl hoppas att sponsorn får valuta för en eventuell investering. parsifal, Perfect sense, VoicesInMyHead and 1 other 2 1 1 Quote
bigblue Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 Men vad händer här? Från bortre långsidan kommer en "streaker" in på plan. En vinylspelare som med tonarmen i handen rusar mot mitten där den nu står och viftar pickuppen. Oj oj oj. Snacka om haksläpp. Från Digital Sportmund kommer nu starka protester och svarven bärs motvilligt av plan. Quote
parsifal Posted July 31, 2021 Posted July 31, 2021 25 minutes ago, P-pan said: Skulle tro att VAR-rummet En liten korrektion - AAR heter det, Audio Assistant Referee. P-pan 1 Quote
figge Posted July 31, 2021 Author Posted July 31, 2021 Många speciella tolkningar av rubriken, trevlig att få ta del av hur olika personer tolkar det. ”Slaget” inleddes på matbordet för att deltagarna inte skulle sätta sig inför matchen på tom mage, med ett överdådigt bord med lite småplock och trevliga korvar med tillhörande dryck. Tyvärr ingen bild.☺️ sprudel and calm 2 Quote
parsifal Posted August 1, 2021 Posted August 1, 2021 @figge hur går det med framkallningen av bilderna? 😊 Quote
triomio Posted August 1, 2021 Posted August 1, 2021 10 minutes ago, j_bloom said: @figge hur går det med framkallningen av bilderna? 😊 Han glömde nog ta av linsskyddet Quote
figge Posted August 1, 2021 Author Posted August 1, 2021 14 minutes ago, triomio said: Han glömde nog ta av linsskyddet Kanske det, ni får vänta till på torsdag. Tillbaka hemma då och kan föra över till datorn då. Är det slut på gissningar om matchen? Quote
P-pan Posted August 1, 2021 Posted August 1, 2021 On 2021-07-31 at 07:19, VoicesInMyHead said: såna här matcher går väl nästan alltid till förlängning så det är nog gott om tid kvar. 1 hour ago, figge said: Är det slut på gissningar om matchen? Med tanke på "förlängningen" så kan ju den här matchen sluta hur som helst... om den nu ens slutar. Kan ju t.o.m tänkas att den behöver spelas om... Quote
figge Posted August 4, 2021 Author Posted August 4, 2021 Som alltid är det bra med ström, här står Anzus för den delen och även på signalsidan. Quote
figge Posted August 5, 2021 Author Posted August 5, 2021 Åter på banan efter en god natts sömn. Signalkällan vi började med, silverskivor i brist på streaming. P-pan and triomio 2 Quote
figge Posted August 5, 2021 Author Posted August 5, 2021 Vidare till nästa, vinylspelaren Brinkman Bardo med PU pi? triomio, byZan and P-pan 3 Quote
figge Posted August 5, 2021 Author Posted August 5, 2021 Förstärkningen stod en riktig favorit för mig, Absolare. byZan and P-pan 2 Quote
figge Posted August 5, 2021 Author Posted August 5, 2021 Sen till kvällens huvudnummer, Marten Mingus Quintet mot Rockport Atria II. fredrik, Josaa, P-pan and 5 others 8 Quote
sprudel Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 Ojoj! Det här blir intressant!👍 Perfect sense 1 Quote
AlfaGTV Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 Aha, det var dit kosan styrde! Hoppas ni fick lyssna till annat än bara denna! @P-pan, är det en sandstensskiva under Bardo eller har du gjutit en egen i lättbetong/flytspackel? Snyggt är det iaf! Quote
P-pan Posted August 5, 2021 Posted August 5, 2021 21 minutes ago, AlfaGTV said: @P-pan, är det en sandstensskiva under Bardo eller har du gjutit en egen i lättbetong/flytspackel? Snyggt är det iaf! Kalkstensskiva... benstativet är från ett gammalt klassiskt drag/kontorsskåp. AlfaGTV 1 Quote
figge Posted August 5, 2021 Author Posted August 5, 2021 Missade översiktsbilden. YYZ, torbjorn, Josaa and 2 others 5 Quote
figge Posted August 5, 2021 Author Posted August 5, 2021 Lyssningsintryck? Vem vill börja? Tänkte CD-lyssningen först. Quote
Recommended Posts