Jump to content

Det blev visst Midsommar så...


Recommended Posts

Själv festade jag inte så mycket med mat.. Det blev en lunch med Keldas sparris soppa. Sen lite sill o potatis, gravad lax, och ägghalvor med rom på och ett glas vatten, efter det lite kaffe och jordgubbstårta, och sen till kvällen lite grillad korv med potatis sallad och lite grillat kött från Coop. Sen tog jag en Perrra Special som består av kallt kaffe som har stått i minst 4 timmar upphällt i ett dricksglas till lite över hälften av glaset och sen ganska mycket kall mjölk på det, några cm upp och sen toppat med lite kall vispgrädde ovispad. Man ska ej blanda runt det och kaffet får gärna ha blivit lite bittert i smaken för att det ska få den där sista touchen.. En ruggigt god kaffedrink som jag hittade på själv för några år sedan :)

 

Ja, glad midsommar!

 

Jag tog en tupplur mitt på dagen också så att jag inte skulle få störd sömn mitt i natten nu när folk börjar röra på sig snart... Tänkte vara lite smart detta dygnet hihi...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 8 months later...

Är det bara jag som firar i år... :think:

 

20220624_131930.jpg

 

Önskar er alla en riktigt fin midsommar och framförallt en skön semester när den väl faller in.

Ni som har "semester på heltid" får väl också en hälsning även fast ni inte riktigt räknas... jag är inte ett dugg avundsjuk om ni nu skulle tro något annat 🙄

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...