Jump to content

Linkan´s lounge


Linkan

Recommended Posts

9 minutes ago, AlfaGTV said:

Jitariu vet vad han pysslar med! :) Men, vad är det för skräp som ligger på DAC'en? Är inte det dära sånt man gör fågelskrämmor eller pilsnerunderlägg av? :D

Man använder dem till att ställa in anti-skating på vinylriggen. Jag trodde du hade koll på sådant :irony:

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Linkan said:

Eftersom jag blev av med min DAC som satt i Vitusen så blev det en Rockna Wavelight i samband med köp av Rivieran.  

Riktigt intressant DAC det där som jag skulle haft provat:)

 

11 minutes ago, AlfaGTV said:

Men, vad är det för skräp som ligger på DAC'en? Är inte det dära sånt man gör fågelskrämmor eller pilsnerunderlägg av? :D

Sitter och grubblar varför jag har en CD-spelare??? Inte minst efter en del testning sista tiden. 

Link to comment
Share on other sites

Saknar en streamer, den var ju inbyggd i Vitusen och nu är jag utan denna vitala funktion. Saknar att kunna sitta och jobba och välja musik via telefonen och pausa då det varit möten. Får titta på detta senare, hade några alternativ men de blev aldrig aktuella då nya versioner var/är på g.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har inte lyssnat på min nya PU speciellt mkt under sommaren då jag varit hemma typ 3 dagar totalt och då var det för varmt för att fokusera på att spela något alls.

Men efter gårdagens lyssning  hos Figge så kom äkta sug tillbaka och har plöjt en del plattor under gårdagen och idag. Nu krävs det säkert några timmar till innan Hana´n är färdigbakad men det låter bra tycker jag. Inser att jag behöver tvätta vissa skivor igen och glömde ta med vår samägda skivtvätt från Figge så får väl åka förbi nån dag och hämta den.

 

Ska även börja fundera på nytt RIAA, tror Hana kan leverera mer än med nuvarande Heed Questar. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Idag så händer det, ska få hjälp med att montera in nya/andra rör i min Levante som VoicesInMyHead tar med sig efter att ha testat dessa in den Levante han lånade då hans Absolare var på reparation. Perfekt tillfälle att få en paus i renoverandet av några fönster och regn ute. Köpte en ny signalkabel före sommaren och det blev en Esprit Aura och är mycket nöjd med den, blir nog att testa vad Esprit HT-kabel kan göra och om de kan ersätta mina Jorma No1.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Linkan said:

Var rätt enkelt att byta rör då man väl tagit bort alla torx-skruvar till locket, VoicesInMyHead gjorde det men nu vet jag hur man gör så det blir nog att hitta några andra par rör. Ska kolla runt lite om vilka rör som också kan funka.

 

Det finns en hel del olika rör man kan använda, men jag skulle inte underskatta de rören du just satt i, det är ett fint exemplar från 1960 talet, köpta NOS av en seriös rörhandlare och jag tror man får gå upp lite i prisnivå för att hitta något bättre. Prisvärda helt enkelt.

 

Min vän som också kör Levante förstärkare använder ett par MiniWatt Dario E180CC Pinched Waist (det gick nyligen ett par sådana på eBay för ca 3500 kr). Han har även köpt på sig GEC A2900, GEC 5965 (som du har), Brimar Yellow 6060 och Valvo 6201 men inte jämfört dem då han sitter nöjd med E180CC.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Linkan said:

Glömde nämna att det det blev en streamer från iFi under förra året, tyvärr så verkar Tidal kräva ominstallation varje gång det kommer en uppgradering till telefonen för att IFi:n ska få signal från Tidal.  

Har du skaffat en streamer som inte pratar "Tidal Connect"? För du strömmar väl inte från telefonen via blåtand eller airplay 1?

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Fanns väl vissa åsikter om hur vackra eller fula Avalon Indra var, kanske liiite utmanande med alla sina vinklar och storlek. WB anses vara ett klart lyft visuellt och oklart hur de nya kommer att mottas :shush: Time will tell

 

Men det är ett par golvare i ungefär samma storlek

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...