Jump to content

OVK-besök i höst


figge

Recommended Posts

Hej alla här på Forumet 

Har lite kontakt med våra kollegor på det norska Hifisentralen och några medlemmar i OVK(Oslo Vinyl Klubb) som planerar ett besök i den kungliga huvudstaden i höst.

De undrar om det kan finnas någon/några som kan tänkas erbjuda en lyssning, då företrädesvis i Stockholmsområdet?

Detta kommer att kombineras med med besök i butiker och diverse utskällningsställen. (utskänkningsställen)

Väl mött. 🇳🇴
Oslo Vinylklubb

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Apexorca said:

 

Är dess norrmän sadistiskt lagda?

 

För övrigt tycker jag det låter som ett trevligt arrangemang. :grin: 

Hur tänkte du nu?🤔

Om du brukar besöka Hifisentralen så är nog ganska lätt att skaffa sig en uppfattning om deras medlemmar.😉

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, figge said:

Annars skickar vi dem till västkusten och de har några andra preferenser. Som vi inte kan tillgodose i Stockholm.😂

 

Jo, det där med "utskällningsställen". :winking: Jag såg framför mig hur det skulle gå till. Kul fall av tryckfelsnisse fattar jag ju.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, figge said:

Tag gärna emot tips på bra vattenhål, om vi kan dela upp det i öl/andra maltdrycker och vin. Sen lokalplacering norr resp. söder om Slussen.

 

4 hours ago, figge said:

Tag gärna emot tips på bra vattenhål, om vi kan dela upp det i öl/andra maltdrycker och vin. Sen lokalplacering norr resp. söder om Slussen.

Blå dörren är trevligt och har bra mat och rimliga priser (lunchen och söndagsmenyn är också bra och prisvärd).  Ligger vid slussen/södermalms torg  i  götgatsbackens förlängning.  Innan corona  brukade vi  lite då och nu inta söndagsmiddagen där. Evert och Astrid Taube bodde i kvarteret och Astrid hade väl sin ateljé där om jag är rätt informerad,

Inte långt därifrån ligger Akkurat  uppe på Hornsgatan. De har stort utbud på öl och whisky.  Om ölutbudet är något hänga i julgran ska jag inte uttala mig om
eftersom det inte är en dryck jag uppskattar. Stället är stort.

Personligen föredrar jag Blå dörren - det är ju beläget i ett kulturhus så det har ju mycket mer atmosfär.

En annan krog som vi brukade gå till ibland är Bistro Sud  på Swedenborgsgatan. Dom har väldigt bra mat och trevlig personal. Men det är väl inte är ett ställe man går till för att dricka öl. Innan coronan så hade dom varje höst en skaldjursvecka och det var mycket trevligt, hoppas den uppstår igen.

På Bellmansgatan mittemot Maria kyrka ligger Söders Hjärta som är en mycket trevlig krog som det händer att vi besöker.

Och så har vi......... alla andra krogar

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, figge said:

Vad lägger du för bedömning i begreppet delegation?

Vet inte hur många som sökt utresetillstånd.

Funderade på om jag ev skulle kunna bistå en del av den önskan dina norska vänner har, men mitt rum är ju inte så stort som du vet.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...