Merkurius Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Hejsan, Jag har nu fått chansen att köpa mina drömhögtalare: Audiovector S6 Avantgarde :cool: Dessa skall jag afhämta i Oslo nu på lördag. Tänkte bara höra om det finns intresse av någon här att hänga på... dels för att hjälpa till och bära dels för att ta en massa foton till något bildrepotage (om ni har kamera) samt givetvis snacka en massa hifi Jag bor i gbg så finns Du här med omnejd är det en fördel. Jag bjuder på lunch i Norge och middag när vi kommer hem till Sverige som tack för hjälpen. Givetvis finns det möjlighet till lyssning så fort vi fått upp högtalarna. Min bil är en gammal Volvo 144 och är ingen höjdare att varken åka eller att köra i Är det någon som är intresserad? Quote
Guest Rydberg Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Trevliga högtalare du har hittat, lyssnade på dylika med Gryphons tyngsta elektronik, VILKEN DYNAMIK!!! De spelar tajt som tusan och med bra pondus, hoppas du blir nöjd med dem Quote
Merkurius Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Tack Rydberg, kul att höra. Just det du nämner är väl det jag suktar efter i högtalarväg Läs gärna samma tråd på hififorum.nu Känns lite jobbigt. Du har väl handlat med norrmän innan? Vad har du att säga i den frågan? Quote
Guest Rydberg Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Har skrivit ett svar i tråden på HF Quote
Merkurius Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Såg det Är det någon som har lust (vågar?) att hänga med på mitt riskfyllda äventyr? Quote
K-man Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Du tävlar mot Köpenhamnsmässan Merkurius.... \\K-man Quote
Merkurius Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Går den av stapeln kommande helg? Aj då.. Quote
K-man Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Japp Kul att du hittat dina drömhögtalare till ett pris som du accepterat! ...tänk den som hade det \\K-man Quote
Merkurius Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 K-man... till ett pris jag med glädje accepterat :cool: händer väl aldrig... Quote
K-man Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Ibland skall man ha tur! Det är bara å grattulera! \\K-man Quote
Merkurius Posted February 28, 2005 Author Posted February 28, 2005 Det tackar vi för. Nå är det ingen som vill med på min roadtrip? Quote
Terminator Posted March 1, 2005 Posted March 1, 2005 Bor tyvärr för långt ifrån Gbg och så är jag rädd att jag skulle bli tvungen att råna dig på i alla fall högtalarna på hemvägen! Quote
Martin Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Finns det något roligare än roadtrips! Konstigt att någon som bor i götet inte vill hänga på Quote
Hinken Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Är själv intresserad av dessa. Du kan väl PM:a mig vad du fick ge om du inte vill lägga ut det i topicen. Quote
Merkurius Posted March 2, 2005 Author Posted March 2, 2005 Martin: Jo, visst e det besynnerligt Många som vet vem jag är här i göteborg kanske blir avskräckta av denna avvikande norrlänningen eller så kanske de inte vill åka med i en sån skruttig bil (det vill inte ens jag... ) eller så är det ju som K-man sa, att det krockar med köpenhamsmässan. Ja, det är konstigt att jag överhuvudtaget ger mig in på sådanhär bravader, där allt, ALLT ska krångla så in i he£$:evil:#'ä!!! Hinken: Jag är överhuvudtaget inte intresserad av att diskutera vad jag betalat, men du, hänger du på till Norge så berättar jag när vi kommit halvvägs Quote
Hinken Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Jag bor iofs i Göteborg men hinner nog tyvärr inte. Anledningen varför priset är intressant är att det nu ligger ute ett par från Danmark.... Quote
Merkurius Posted March 2, 2005 Author Posted March 2, 2005 Hinken: Hur mycket skall han ha Han säljer ju Arreté, mina är "bara" Avantgarde. Förresten, lite OT (va då? det e ju min tråd ) Har du lyssnat på skillnaderna mellan dessa. Quote
Hinken Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 ja just det ja.... Vet inte vad han vill ha... 60tdkr kanske.... Quote
Merkurius Posted March 2, 2005 Author Posted March 2, 2005 Okej, är inte det priset intressant då? Någon som vill hänga på? Det går fortfarande att "anmäla sig"... :cool: Quote
Merkurius Posted March 6, 2005 Author Posted March 6, 2005 Äntligen hemkommen efter en lång tur på drygt 80 mil. Högtalarna låter riktigt bra redan nu och är rasande snygga Synd bara att jag inte har nån digitalkamera så jag kan fota mästerverket. Quote
K-man Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Gott å höra att det blev resa! Funderade faktiskt på hur det gick för dig nu på morgonen! \\K-man Quote
Timbre™ Posted March 6, 2005 Posted March 6, 2005 Känner du för det så kan vi ju ta en fotodokumentation när det passar... Quote
Merkurius Posted March 6, 2005 Author Posted March 6, 2005 Timbre: K-man har fått ett PM, snart får du ett Quote
Recommended Posts