Josaa Posted Saturday at 15:58 Author Share Posted Saturday at 15:58 Vi fick hem Soulnote nyligen och jag tog chansen att testa minsta integrerade A-1 i stugan. Soulnote har en intressant designfilosofi (https://www.kcsr.co.jp/us_sn_philosophy-en.html) där jag kanske inte förstår allt men gillar att det finns en intressant tanke bakom. A-1 är en 80w, 10 kg tung japansk pjäs som utstrålar kvalitet. Reläerna klickar förtroendeingivande där inne. Den blir ganska varm och ljudet verkar utvecklas över tiden. Ljudet har en öppenhet och lätthet som hörs tydligt även i angränsade rum. Tyckte det lät bra direkt men efter period av lite dovare ljud verkar den nu efter ca 24 timmar ha stabiliserats sig. Min enda anmärkning nu när jag sitter och lyssnar på Fleetwood Mac the Alternative är att den är lite slank nedåt. Sammanhållen och vackert låter det med bra sväng. Sitter och stampar takten på bästa Linn maner (är iofs en LP12 som spelar). Får ni chansen tycker jag ni skall testa denna spännande tillverkare. Lyssnade på deras Bättre Dac/Streamer hos @HansW vilket imponerade stort med en fantastisk upplösning och naturligt ljud. P-pan, magnuskan, Ampalang and 2 others 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Saturday at 16:40 Author Share Posted Saturday at 16:40 Matchar min fluted LP12 plint! Daniel and Ampalang 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
P-pan Posted Saturday at 16:48 Share Posted Saturday at 16:48 6 minutes ago, Josaa said: Matchar min fluted LP12 plint! Det är det viktigaste. Ser det bara bra ut så låter det därefter Josaa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Saturday at 17:49 Author Share Posted Saturday at 17:49 59 minutes ago, P-pan said: Det är det viktigaste. Ser det bara bra ut så låter det därefter Faktiskt! Hur det ser och hur det är att ”umgås” med produkten tror jag påverkar hur man upplever ljudet. Daniel, Shamrock and P-pan 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Sunday at 17:39 Author Share Posted Sunday at 17:39 Har ägnat tid åt 2 av mina LP12:or. Min finanste har numera Linn Ekstatik Pu, Nordost V2 ethernet kabel från den digitala Urika 2 samt Qkore premium kabel från Urika 2. Har bara spelat några skivor men den är sjukt tyst! Bara det på skivar kommer fram-noll brus och brum och helt svart bakgrund. Ekstatik är byggd av EMT när den tidigare Kandid var byggd av Lyra. Ljudmässigt är det nu klarare och mer upplöst och den känns mer linjär. (Ursäkta dålig bild) Daniel 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Sunday at 17:44 Author Share Posted Sunday at 17:44 Min äldsta LP12 har fått ny tonarmskabel: Nordost Heimdall 2+. Inget går så lätt som man hoppas. Hade plan på att även montera Heimdall nätsladd men den är för tjock/styv. Butt dock den supertunna 2-poliga mot en modernare Linn sladd. Har dock fått in brum som behöver åtgärdas på nåt sätt kanske är sladdarna för nära varandra? Kanske har jag inte dragit åt jordskruvarna tillräckligt! Kanske är det nåt annat…suck… AlfaGTV 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Sunday at 18:33 Author Share Posted Sunday at 18:33 Stiletto 12:an: Daniel, byZan, AlfaGTV and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlfaGTV Posted Sunday at 18:44 Share Posted Sunday at 18:44 Snyggt och prydligt! Josaa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SOUND BY VINYL Posted Sunday at 20:23 Share Posted Sunday at 20:23 On 2023-03-18 at 16:58, Josaa said: Vi fick hem Soulnote nyligen och jag tog chansen att testa minsta integrerade A-1 i stugan. Soulnote har en intressant designfilosofi (https://www.kcsr.co.jp/us_sn_philosophy-en.html) där jag kanske inte förstår allt men gillar att det finns en intressant tanke bakom. A-1 är en 80w, 10 kg tung japansk pjäs som utstrålar kvalitet. Reläerna klickar förtroendeingivande där inne. Den blir ganska varm och ljudet verkar utvecklas över tiden. Ljudet har en öppenhet och lätthet som hörs tydligt även i angränsade rum. Tyckte det lät bra direkt men efter period av lite dovare ljud verkar den nu efter ca 24 timmar ha stabiliserats sig. Min enda anmärkning nu när jag sitter och lyssnar på Fleetwood Mac the Alternative är att den är lite slank nedåt. Sammanhållen och vackert låter det med bra sväng. Sitter och stampar takten på bästa Linn maner (är iofs en LP12 som spelar). Får ni chansen tycker jag ni skall testa denna spännande tillverkare. Lyssnade på deras Bättre Dac/Streamer hos @HansW vilket imponerade stort med en fantastisk upplösning och naturligt ljud. Kul med Soulnote! Jag fick låna storebrorsan A-2 av Stylus Audio för ett par dagar sedan, och har än så länge bara hunnit lyssna lite lätt på den, men det jag hittills hört är mycket intressant. Ja, lite slank neråt kanske, men tror att det ger med sig när den har fått spela lite mer. Josaa, Daniel and HansW 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Posted Sunday at 21:14 Share Posted Sunday at 21:14 50 minutes ago, SOUND BY VINYL said: Kul med Soulnote! Jag fick låna storebrorsan A-2 av Stylus Audio för ett par dagar sedan, och har än så länge bara hunnit lyssna lite lätt på den, men det jag hittills hört är mycket intressant. Ja, lite slank neråt kanske, men tror att det ger med sig när den har fått spela lite mer. om den uppför sig som de andra så är inspelningskurvan, slank, sen dov, sen öppen igen, sen kommer hela härligheten. 😀 Josaa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Josaa Posted Monday at 05:36 Author Share Posted Monday at 05:36 9 hours ago, SOUND BY VINYL said: Kul med Soulnote! Jag fick låna storebrorsan A-2 av Stylus Audio för ett par dagar sedan, och har än så länge bara hunnit lyssna lite lätt på den, men det jag hittills hört är mycket intressant. Ja, lite slank neråt kanske, men tror att det ger med sig när den har fått spela lite mer. Skillnaden i byggkvaliten vs LFD är påtaglig, lite som Morris Minor vs Lexus. SOUND BY VINYL 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts