Jump to content

Försteget Benchmark LA4


Strmbrg

Recommended Posts

Vad tros om det? 

Jag använder Chord Hugo TT2 som både DAC och försteg idag. Förmodligen är förstegsdelen i denna hyfsat kompetent, men i min numera smala inriktning på enbart klarhetsökande insatser, så maler tankarna på ett separat försteg i bakgrunden. 

Källorna är begränsade till streaming av Tidal samt något enstaka tillfälle med CD-speleri, så massor av ingångar är inte vad jag söker.

De stora och klossiga Accuphase-förstegen med den speciella AAVA-volymkontrollen är intressanta men det bör ju finnas andra alternativ. Gärna i mindre format.

Jag har rent usel koll på utbudet av apparater, än uslare koll på vad som är riktigt bra, och noll egen lyssningserfarenhet av prylar...

Men Benchmarken verkar ju intressant, både beträffande den smidiga storleken och att den tydligen skall ha en fint konstruerad volymkontroll, om än inte alls lika avancerad som Accuphases AAVA-lösning. 

Samtidigt som dessa funderingar puttrar i bakgrunden, så tänker jag att Hugo TT2:an ger ett minst lika klart ljud som både Accuphase och Benchmark.

Provlyssning är tydligen bara att glömma. Ingen handlare har ju de här prylarna i lager och ingen lär ta hem dem bara för att jag vill provlyssna och KANSKE köpa...

 

7102D87F-BD04-4519-A027-4483504342A2.jpeg

5C05E443-625A-4F5D-872A-001BAC166B63.jpeg

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Strmbrg said:

Provlyssning är tydligen bara att glömma. Ingen handlare har ju de här prylarna i lager och ingen lär ta hem dem bara för att jag vill provlyssna och KANSKE köpa...

 

 

Olle på Ljudupplevesler har Acuuphase hemma och han brukar inte vara svår på att låna ut för test om man kan hämta i Malmö.

 

Försteget 2150 är jag rätt säker på att han har hemma.

 

https://www.ljudupplevelser.se/marken/accuphase/accuphase-c-2150

 

Benchmark lär bli svårare att prova men du kan ju alltid kolla med agenturen i Danmark om de finns någon återförsäljare i Sverige som kanske har någon för test.

 

www.futureware.dk

Link to comment
Share on other sites

Om du håller till i Stockholm för Marcus på Perfect Sense Accuphase. Så här skriver han: ”Vi har ett komplett program av integrerade förstärkare hos oss för permanent demonstration samt tillgång till större delen av det övriga modellprogrammet vid önskemål.” 
 

Det låter alltså som om han kan ta hem ett försteg och han har en generös lånepolicy.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, mhr1229 said:

Om du håller till i Stockholm för Marcus på Perfect Sense Accuphase. Så här skriver han: ”Vi har ett komplett program av integrerade förstärkare hos oss för permanent demonstration samt tillgång till större delen av det övriga modellprogrammet vid önskemål.” 
 

Det låter alltså som om han kan ta hem ett försteg och han har en generös lånepolicy.

Ja, jag har beställt ett C-1250 av honom nu. idag. 😊

Inget han har i lager och han hade inte heller slutsteget A-36 i lager, som jag beställde i höstas.

Jag kan mycket väl förstå att handlare - vilka ju inte omsätter multi-mångmiljonbelopp per år - inte kan stå förberedda med allsköns lagervaror bara för att det KANSKE dyker upp en enstaka snubbe som vill provlyssna en viss apparat som det säljs 0,3 stycken per år av i hela landet. Och som han KANSKE slår till på. Eller som han INTE slår till på. Och så blir det en marginalsänkt demo-vara av den till sist...

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli intressant att läsa vad du tycker!

 

Jag drömmer också om ett försteg från Accuphase! Det skulle matcha mitt slutsteg P-360 så väl i hyllan. Trettio år gammalt men designen är densamma! Men man måste upp i C-2450 för att få träsidor...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...