Mattias Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Följande skivor med Nils landgren har man drive på just nu. Nils Landgren - Paint it Blue (1996) Nils Landgren - Live in Stockholm (1994) Nils Landgren - Sentimental Journey ballads 2 (2002) Nils Landgren - Funky Abba (2004) Nils Landgren - Fonk Da World (2001) Nils Landgren - First Unit (1999) På denna skiva är Michael Ruff med men också Lars Danielsson. Kanske är det bara några spår, men det räcker ju för egen del Nils Landgren - Ballads (1993) Skivorna kommer i sån enkel "pappförpackning", vad jag noterat. Man kan få tag på dem för 99kr men även 79kr beroende på inköpsställe, i värsta fall ligger priserna kvar på ~150kr eller värre. Ja sen kan man fråga sig, ingår skivorna i cdrea2005, eller ngn annan skivbutiksrea eller är det ACT som rear? Eller så tänker man inte på det utan bara handlar för att sen få trevlig stund med musiken. Det är ett rätt bra tillfälle om man vill förskanska sig i den Nisses trombonska värld. Offtopic, på ACT's hemsida kan man läsa: "Nils is also working on the design of the new `Nils Landgren model´-trombone for YAMAHA to be released worldwide in 2003. It is a further developed dual-bore model from the one that he has been playing since 1987 and as Nils says: "This will the be best YAMAHA trombone model ever". The future will tell." /Mattias Quote
eliot Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Följande skivor med Nils landgren har man drive på just nu. . . . Nils Landgren - Sentimental Journey ballads 2 (2002) . . . Denna skivan använde Björn Wiman på senaste Arkenmässan när han demade SF Stradivari - jag tror det var disco-låten "I will survive" (Gloria Gaynor i original) i ny tappning. Ovanlig musik för mig - men jag gillade det.... //Eliot Quote
K-man Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Var var var???!!! har de flesta Landgren, men ett par av ovanstående "fattas"....var var var? \\K-man Quote
Mattias Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Eliot. Den måste jag också skaffa och flera av dem K-man. Det är i den lokala skivaffärn jag hittade dem till 99kr/st. Men på Megastore blir det 75pix/st, trevligt /Mattias Quote
juha Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Nils Landgren "Sentimental Journey" är en sanslöst bra platta Quote
Recommended Posts