Jump to content

Recommended Posts

Posted

Följande skivor med Nils landgren har man drive på just nu.

9243.jpg

Nils Landgren - Paint it Blue (1996)

9223.jpg

Nils Landgren - Live in Stockholm (1994)

9409.jpg

Nils Landgren - Sentimental Journey ballads 2 (2002)

g52436cxuox.jpg

Nils Landgren - Funky Abba (2004)

9299.jpg

Nils Landgren - Fonk Da World (2001)

9292.jpg

Nils Landgren - First Unit (1999)

På denna skiva är Michael Ruff med men också Lars Danielsson. Kanske är det bara några spår, men det räcker ju för egen del ;)

9268.jpg

Nils Landgren - Ballads (1993)

Skivorna kommer i sån enkel "pappförpackning", vad jag noterat. Man kan få tag på dem för 99kr men även 79kr beroende på inköpsställe, i värsta fall ligger priserna kvar på ~150kr eller värre. Ja sen kan man fråga sig, ingår skivorna i cdrea2005, eller ngn annan skivbutiksrea eller är det ACT som rear? Eller så tänker man inte på det utan bara handlar för att sen få trevlig stund med musiken. Det är ett rätt bra tillfälle om man vill förskanska sig i den Nisses trombonska värld.

Offtopic, på ACT's hemsida kan man läsa:

"Nils is also working on the design of the new `Nils Landgren model´-trombone for YAMAHA to be released worldwide in 2003. It is a further developed dual-bore model from the one that he has been playing since 1987 and as Nils says: "This will the be best YAMAHA trombone model ever". The future will tell."

:)

/Mattias

Posted
Följande skivor med Nils landgren har man drive på just nu.

.

.

.

9409.jpg

Nils Landgren - Sentimental Journey ballads 2 (2002)

.

.

.

Denna skivan använde Björn Wiman på senaste Arkenmässan när han demade SF Stradivari - jag tror det var disco-låten "I will survive" (Gloria Gaynor i original) i ny tappning. ;)

Ovanlig musik för mig - men jag gillade det....

//Eliot