Jump to content

Innuos släpper sitt OS2.0


octavia rs

Recommended Posts

On 2021-08-03 at 20:55, plind said:

På Innuos Sense appen är jag inloggad på Tidal via ett Squeezeboxkonto(Logitech) men annars har jag mitt vanliga Tidalkonto med eget användarnamn och lösenord..

 

 

Innuos är på gång med en integrerad lösning av Tidal likt Qobuz är idag, står en del om det i veckobrevet som kom igår även lite bilder på hur det kommer se ut.

 

https://innuos.com/2021/09/15/weekly-update-15th-sep-2021/

 

Tidal-Login-769x1024.png

 

Tidal-Music-Library-I-765x1024.png

 

Tidal-Music-Library-II-763x1024.png

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

Innuos har släppt version 2.1.1 med ett par buggfixar.

 

Bug Fixes

Fixed an issue where TIDAL playlist only displayed 30 tracks, although the entire playlist was played

 

Fixed an issue where Qobuz tracks in the player queue were displaying the incorrect album cover

 

Fixed an issue where after the update, the new music section would not preserve the original order

 

Fixed an issue where the player, when in full screen, would stop the progress in specific conditions

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Innuos släppte version 2.2.0 igår, lite nya funktioner och buggfixar. Uppdateringen fortlöpte som vanlig utan problem fick dock göra en omstart av servern efter uppdateringen för att den skulle hitta min DAC via USB.

 

New Features and Improvements

  • Search and Edit Artist Information
  • Search New Album Data
  • On import, fetch album cover from online services if album does not have cover metadata
  • List images present in the same folder as album on Change Cover
  • Show alternative covers on an Album
  • Display PDF Booklets
  • Allow user to more easily play a single track from an album or playlist
  • Sense Standalone and Endpoint Modes
  • HQ Player Endpoint Mode
  • Faster performance editing long playlists

Fixes

  • NAS shared folder does not rescan when folder name has square brackets
  • Playlist stuck on infinite spinner
  • Back button on navigation not working properly in some screens
  • Volume window does not close when clicking outside of available players box
  • Only favorited albums displayed with Favorite Filter turned OFF
  • Scroll index is wrongly shared by pages on different tabs
  • Albums on 'Appears On' page disappear in browser after getting back page focus
  • Search Results show duplicate albums
  • Changing browser window triggers player reconnecting
  • Setting a streaming album, playlists and tracks as favorite disappears after logging out and logging in
  • Factory Reset does not clear History
  • Player shows last connected player when no players are available
  • Play Anything button appears in the player even if there is no DAC
  • Play Smart Mix button is hidden when screen is smaller than 600px width
  • Playlist covers are not working properly
  • Active filters overlap albums when screen is smaller than 525px width
  • Play icon in playlists track list disappears
  • Folder View freezes and player is stuck on infinite
  • Other small bug fixes and performance improvements
Link to comment
Share on other sites

On 2022-09-08 at 14:06, octavia rs said:

HQ Player Endpoint Mode

Detta är lite för spännande för att jag skall låta det vara oprövad. Min Holo

Audio May DAC i NOS läget tycker om DSD 256 och PCM i höga samplingsfrekvenser. Skall bara samla kraft till att testa detta. HQ player är längst ned på skalan för användarvänlighet. 

Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, ishoot said:

Detta är lite för spännande för att jag skall låta det vara oprövad. Min Holo

Audio May DAC i NOS läget tycker om DSD 256 och PCM i höga samplingsfrekvenser. Skall bara samla kraft till att testa detta. HQ player är längst ned på skalan för användarvänlighet. 

 

jag reagerade också på denna punkten. jag tycker det är kul att Innuos tillgodoser en relativt nischad målgrupp och ger sina användare valmöjligheter. kul att HQPlayer användare får fler endpoints av hög kvalité att välja på, Statement användarna kanske inte riktigt är den tilltänkta målgruppen i första hand, men kanske gör det de nya PULSE/PULSAR modellerna lite extra intressanta för en del.

 

för att få ut maximal effekt av HQPlayer och kunna använda några av de mest krävande filtrena så behövs det ett rejält tilltaget kraftpaket till server dock, men man kan ju alltid börja med att testa enklare varianter för att se om det är något som lockar att fortsätta med, som du säger så lämnar ju klienten lite i övrigt att önska, inte minst om man är van vid Innuos eller Roon sedan tidigare. beroende på hur enkelt det är att switcha (eller om HQPlayer läget alltid är aktivt?) så kan man ju alltid använda det för "finlyssning" eller så.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, VoicesInMyHead said:

för att få ut maximal effekt av HQPlayer och kunna använda några av de mest krävande filtrena så behövs det ett rejält tilltaget kraftpaket till server dock

Jag har en hyfsat kraftig spelrigg (som bara står oanvänd) med Intel 12700K i7 och RTX3080 kort i som borde kunna klara av DSD256/DSD512 utan större bekymmer. 

Undrar bara hur det blir med en Phoenix Net i kedjan då den har bara 100mbit ut. Nåväl det ger sig när jag väl orkar dra igång detta projekt. 
 

Gällande att Innuos lägger in nischade funktioner så håller jag med dig till fullo. Kul!

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, ishoot said:

Jag har en hyfsat kraftig spelrigg (som bara står oanvänd) med Intel 12700K i7 och RTX3080 kort i som borde kunna klara av DSD256/DSD512 utan större bekymmer. 

 

Att nå DSD256/512 borde inte vara några problem, däremot finns det ju filter och inställningar som kommer få din burk att svettas lite... :winking:

 

3 minutes ago, ishoot said:

Undrar bara hur det blir med en Phoenix Net i kedjan då den har bara 100mbit ut. Nåväl det ger sig när jag väl orkar dra igång detta projekt. 

 

mmm, det borde nog funka hyfsat, men jag vet faktiskt inte.... värt att testa iaf.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, ishoot said:

Undrar bara hur det blir med en Phoenix Net i kedjan då den har bara 100mbit ut.

 

Jag har sett många som kör DSD512 på "endpoints" som "bara" har 100Mbit LAN så de borde inte vara några problem med en PhoenixNET i kedjan men man bör nog testa detta innan man ger sig ut i det allt för mycket. Jag testa precis min Statement i HQ Player läget och körde DSD256 utan problem (eller lite men de beror på att min dator är för klen helt enkelt) men DSD512 har ju den dubbla mängden i överföring så rätt väsentlig skillnad.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, octavia rs said:

 

Jag har sett många som kör DSD512 på "endpoints" som "bara" har 100Mbit LAN så de borde inte vara några problem med en PhoenixNET i kedjan men man bör nog testa detta innan man ger sig ut i det allt för mycket. Jag testa precis min Statement i HQ Player läget och körde DSD256 utan problem (eller lite men de beror på att min dator är för klen helt enkelt) men DSD512 har ju den dubbla mängden i överföring så rätt väsentlig skillnad.

 

 

 

 

Då känns det ändå hoppfullt. Vad för dator testade du med att köra DSD256? Har nämligen också en MacBook Air M1 som ligger och samlar damm… 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, ishoot said:

Vad för dator testade du med att köra DSD256?

 

De är en gammal i3 3,5Ghz med 8GB RAM så allt för klen för högre DSD så de tog tid för den att starta uppspelningen av DSD256 men när den väl kom igång så var de inga problem att köra via nätverket som iofs. är 1Gbit fram till PhoenixNET (dator->switch->router->PhoenixNET->Statement) men som sagt de är ju Phoenixen som bestämmer överföringen iom. att den är 100Mbit. Att köra HQ Player är nog inget jag ämnar göra men som sagt de är bra att Innuos öppnar för flera sätt att använda sina produkter för de som vill.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, octavia rs said:

Att köra HQ Player är nog inget jag ämnar göra men som sagt de är bra att Innuos öppnar för flera sätt att använda sina produkter för de som vill.

Jag kommer nog inte heller köra den på heltid. Men jag vill ändå kunna bilda mig en egen uppfattning av vad allt surr om just Holo Audio May DAC ihop med HQ Player egentligen handlar om. Om inget annat så är jag några erfarenheter rikare. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

För er med Innuos så är senaste mjukvaran OS 2.3.0 ute nu. :)

 

Notes

  • We recommend refreshing your backup after the update, so it contains the latest changes to the backup format.

New Features and Improvements

  • MQA Software decoding support
  • Added option to download purchased music from Qobuz
  • Option to disable syncing Qobuz and TIDAL with the Music Library
  • New integrated view for managing streaming services
  • Added option to play Artist Mix
  • Added option to play shuffle an Album
  • Added option to not sync purchased music from Qobuz
  • Ability to play All Top Tracks for Streaming Services
  • Added HD logo for multiformat albums with HighRes tracks
  • Player settings now save settings per DAC
  • Improved support for NAS drives with case-insensitive filesystems
  • Faster album cover and track file scanning
  • General performance and stability improvements
  • General UI and UX improvements

Bug Fixes:

  • Fixed the assisted mode CD ripping issue
  • Fixed issue where backup would take longer then expected time to finish due to an issue with the thumbnail generation routine
  • Fixed an issue where a Smart Mix would neer end loading on large libraries
  • Fixed issue where loading animation would not stop when adding tracks to the Music Library in specific situations
  • Fixed issue and improved app resilience when external (Streaming Services) errors occur
  • Fixed issue that prevented the player from connecting when there was no DAC present
  • Fixed issue where server task would never end in Network players
  • Fixed issue where offline NAS drives would cause incorrect messages
  • Fixed filter persistence when returning to a results page from an Album or playlist
  • Fixed issue in the Now Playing on mobile, where track info stopped working
  • Fixed issue when returning from an unsaved home page edit
  • Fixed visual glitch where albums with long titles would be overlapped
  • Fixed issue in the streaming service login card when the streaming service was unavailable
  • Fixed issue that prevented radio from being available when streaming services produced errors
  • Fixed issue that prevented M2Tech DACs from being configured

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Innuos version 2.4.0 släppt idag.

 

New Features and Improvements

  • You now have HIGHRESAUDIO streaming service integration
  • You now can multi select Albums to play a mix, add to queue, play next, add to playlist, set as compilation and set as multiformat
  • You can now filter Albums by compilation
  • Albums can now be split
  • Albums can now be sorted by added date and album date
  • Artists can now be merged using the multi select option
  • An Artist can now be renamed
  • Artists now have filters for improved navigation
  • You now have information about the MQA capabilities of the DAC in the audio settings
  • When a new DAC is connected the MQA setting is automatically selected according to the DAC capabilities
  • Background tasks now resume after a reboot instead of restarting the task

Bug Fixes:

  • Now asset UPnP won't be automatically enabled after an update
  • Fixed an issue where Albums cards did not have the correct spacing in card view
  • Fixed an issue where changing an Album cover in CD ripping assisted mode, would not save the cover in the track files
  • Fixed and issue where tracks spacing in the track list was largen that ussual
  • Fixed an issue where the storage buttons had an incorrect layout
  • Fixed an issue where the UPnP profile selector ad an incorrect layout
  • Fixed an issue where flac files with null characters in the track number metadata, didn't show any track number
  • MQA tracks in a NAS drive can now be correctly played
  • Fixed an issue where and alum in ALAC format, can now be set as compilation
  • Fixed an issue where some Qobuz tracks display the incorrect quality
  • Fixed an issue where the DAC name could overflow the UI container
  • Fixed an issue where disconnecting a DAC would cause some action to crash the UI
  • Fixed an issue where the navigating between Artist pages would nor reset the scroll to top
  • Fixed an issue where in mobile, the filter checkboxes where cropped
  • Fixed an issue where returning from an object in the 'My Collection' section would loose scroll position
  • Fixed an issue where playing playlists with missing tracks would also skip viable tracks
  • Fixed an issue that caused Auto Select not to work in PULSE systems
  • Fixed an issue where playlists with missing tracks from old TIDAL implementation, would cause the cause a fetch information cycle to never end
  • Fixed an issue where scrubbing TIDAL AAC tracks would cause them to restart
  • Fixed an issue where a server task would cause the entire page to shift left
  • Fixed an issue where after a factory reset, the system would not play AAC tracks
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, VoicesInMyHead said:

någon Innuos användare som känner sig manad att testa den nya tjänsten? 

 

Jag har konto där och har de aktiverat i Innuosen men inte startat upp de 7 fria dagarna så jag kan inte spela nått därifrån men kollat hur GUI ser ut har jag gjort. Iom. de är Innuos som integrerat det så ser de ut som Qobuz gör i Sense fast de är lite andra ikoner osv. där man väljer vad man vill kolla på.

 

Namnls.thumb.jpg.c72c329c87f703a4284ff67fb5bc94aa.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Det fungerar bara när man kör Innuos Sense inte Roon @byZan så du behöver inte fundera så mycket :)

 

Jag hade redan ett konto hos Hiresaudio då jag köpt nedladdningar där så de var bara att logga in med mitt konto i Sense sen funka det inte så avancerat direkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

InnuOS 2.4.5 släppt idag.

 

New Features and Improvements

  • New Tags view on Music allowing to navigate the library by tag
  • Search and sort tags alphabetically or by number of albums on each tag
  • Show Albums, Album Artists, All Artists and Composers by tag
  • Select two or more tags and merge them into one, updating all relevant files
  • UI Improvements on Artist, Album and Playlist pages
  • It’s now faster to add streaming services tracks to playlists and the queue
  • Improved loading time of Smart Mixes with music from Shared Folder
  • Streaming Services Home Widget now goes directly to streaming services management page

Bug Fixes

  • Overlaid button on iOS (Known Issue on Feedback Zone)
  • SENSE app not recovering after device going to sleep when in Roon mode (Known Issue on Feedback Zone)
  • Album filters totals are incorrect when changes are made while filters are selected (Known Issue on Feedback Zone)
  • Clicking in (?) on ‘Add Shared Folder’ will cause the UI to crash (Known Issue on Feedback Zone)
  • Editing Albums with M4A tracks fails to save track number (Known Issue on Feedback Zone)
  • In the SENSE app home page, horizontal swipe triggers vertical movement (Known Issue on Feedback Zone)
  • Some WAV tracks are listed as compressed
  • Accessing track info to the HRA tracks, in duration displays NaN:NaN
  • Accessing Artists and Albums on HRA and back keeps loading the page
  • Tracks added to library from Qobuz lack the option to add to favourite
  • Clear UPnP database is not working
  • MQA Tracks with commas in the path are always decoded
  • Other small bug fixes and performance improvements
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Innuos 2.5.0 släppt idag.

 

InnuOS v2.5.0 introduces some new features for Import/Export Playlists and Backup. Playback and UX Improvements.

Features & Improvements:

  • Now supports 32bit floating-point encoded WAV files
  • Export Playlists, including links to Qobuz and TIDAL tracks
  • Import Playlists, including name, description, files and links to streaming services
  • New UI for Backup / Restore
  • Independently choose between restoring the Music Library Database, Music Library files or both
  • Restore now supports migration to a new system model (Ex: from a ZENmini to a ZENith or a PULSE to a ZEN)
  • Qobuz album booklets are now displayed if available
  • 'Play Smart Mix' now available from a filtered Artists list.
  • Now supports connecting USB drives in Roon Mode to allow Roon Library backups
  • Automatically close keyboard on mobile devices when using Search

 

Bug fixes:

  • Tracks from CDs ripped in WAV don't have metadata on file (Known Issue on Feedback Zone)
  • Resyncing Qobuz can cause several duplicates (Known Issue on Feedback Zone)
  • Some Purchased tracks/albums on Qobuz are not able to be played (Known Issue on Feedback Zone)
  • Some WAV files are not recognised or not displaying sample rate / total time (Known Issue on Feedback Zone)
  • When editing Artist, Get Info from web doesn't get the changed artist name
  • Allow for backups with case collisions on the same folder
  • The app becomes unresponsive after changing the album title and applying an online cover
  • Missing the 'Play Smart Mix' button in album page
  • Incorrect alphabetical order in 'play folder'
  • It is not possible to remove Tidal tracks when logged out of Tidal
  • Qobuz - Not rendering accented characters correctly
  • AIFF in High Resolution in 48KHz multiples cannot be edited
  • Other small bug fixes and performance improvement
 
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...