Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har någon tips på hylla/hyllsystem för förvaring av lp-skivor.

Har tittat på Boltz, www.boltz.com, men stilen passar inte riktigt och det blir dyrt att köpa från USA. Finns det nån IKEA-variant på 2-4 hyllplan som kan vara lämplig? Det blir rätt tungt för hyllorna när man lastar vinyl :o

Posted

Jag har också kollat runt lite på hyllor till mina LP skivor.

Det finns rätt mycket snygga vitrinskåp som är mellan 40 och 50cm X 180-200 cm.

Om man inte har vinyl till att fylla skåpet så kan man ju alltid lägga in andra kära hifi prylar som hörlurar, ploppen till 45 rpm:arna.

Kanske man kan ha heta listan med de mest spelade cd skivorna där.

Mvh

Audionet

Posted

Jag har Ikea bokhyllan Niklas med de låga gavlarna,när den bokhyllan kom fanns det massiva hyllor i furu,dom håller men dom här nya hyllorna i fanerad spånskiva är ganska kassa det man då kan göra är att förstärka hyllorna under med sk.sparringkonsoller då blir dom styva och håller för vikten.Det är en förhållandevis billig lösning. :)

Mvh

Posted

Mikael 2

Har du inte krav på dörrar så funkar en Billy 60 cm bra.Skivorna sticker ut 2-3cm

men det funkar bra.Dessutom passar Billy bra att ha Cd skivor i också.

Men det skall vara 60 cm annars håller det inte

Posted

Tackar EAR den får jag kolla upp, jag vill inte köpa nåt där jag får börja förstärka hyllorna innan jag kan använda den. 2-3 cm låter acceptabelt :app: