Jump to content

Hegel V10 - Hegels första phono

parsifal

Recommended Posts

https://www.hifiklubben.se/hegel-v10-riaa-forstarkare/hegelv10bk/

Som vanligt när det gäller Hegel så får de höga betyg från landsmännen på Ljud&bild:

https://www.ljudochbild.se/test/hi-fi-2/hegel-v10/?mc_cid=b1c93789b3&mc_eid=b602cd8c1d

Tror säkert att det är en fin produkt och ser fram emot att få höra användarrecensionerna.

8 minutes ago, j_bloom said:

"somliga kanske har en mer romantisk inställning till hur vinyl ska låta."

Ja man undrar vad som döljer sig bakom ett sådan kommentar? Svårt att veta! Jag skulle rekommendera en lång-test hemmavid innan köp iaf!

/byZan

• 1 year later...

Så här lite drygt ett år senare då.... är det någon som provat? :think:

Jag funderar på alternativ för att kunna spela lite vinyl. Den ligger bra till prismässigt för vad jag tänkt mig (10-15k), den har även XLR utgångar vilket jag behöver och storleksmässigt så är den också väldigt bra. Dipswitchar är minus, men när man väl ställt in allt så behöver man ju inte pilla på dem, strömdelen är väl kanske också lite sådär, men intressant lösning. Jag gillar att den kan stänga av sig själv efter att den blivit inaktiv en stund, och att det är en enkel knapptryckning för att slå av/på den.

52 minutes ago, P-pan said:

Keces EPhono annars kanske ?

Har inte hört den själv men minns jag rätt så väckte den väl lite uppmärksamhet när den introducerades.

Lite under din tänkta budget dessutom... och då kan du ju köpa nos-rör för resten :64:

Det här med "under budget" verkar ju rätt smart... :openmouth:

Mm, intressant... Jag får läsa på lite.