Jump to content

HumminGuru - Skivtvätt


parsifal

Recommended Posts

De behövde väl 500 st som backade projektet, de fick till slut ihop hela 1171 st ägare av smutsiga skivor och nästan 3,9 miljoner svenska kronor. Kickstarter kampanjen är nu avslutad och det får väl sägas att det blev en stor succé. Jag har inte riktigt hängt med på slutet men vad jag förstått så har de tagit till sig av viss kritik som funnits och förbättrat designen under vägens gång, samt att två delmål uppnåddes så att de skickar med adaptrar för både 7" och 10" skivor.

 

Jag tror fortfarande det är en prisvärd skivtvätt även om det kanske inte är en Degritter så tror jag den kommer göra jobbet helt okej och vara precis lagom i nivå vad jag behöver och vill ha. Känner egentligen inget jättebehov av att tvätta skivor, men det kanske kommer ändra sig. Såg att de precis dragit pengarna för den nu och det ska bli intressant att testa när/om den dyker upp framår vår/sommar kanske.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fick en del uppdateringar idag om projektstatus och några bilder från tillverkningen:

 

51209138535_e2c6bcbba6_c.jpg

Från tillverkning av gjutform:

51208834734_ef89da417e_b.jpg

 

51208273498_de274e5307_b.jpg


 

Ser fram emot att få känna på färdig produkt, det passar mig perfekt att förväntad leverans sker efter sommaren då hösten är en bättre skivtvättarperiod.

 

@VoicesInMyHead Ser att du säljer av din skivspelare och phono, gissar att din Humminguru också söker ny ägare?

Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, j_bloom said:

 

@VoicesInMyHead Ser att du säljer av din skivspelare och phono, gissar att din Humminguru också söker ny ägare?

 

Hehe, jag tycker det går ganska dåligt med försäljningen. Jag skulle inte läsa in för mycket i det, som alla vet så snurrar jag grejer oftare än vad som kanske är hälsosamt ibland och jag kan förstå om man inte riktigt förstår eller hänger med hur jag tänker.

 

Jag skulle snarare säga så här, jag är öppen för alternativ där jag känner att jag just nu skulle kunna lägga mer pengar på digitalsidan för att ta den till nya höjder. Men en vinylspelare, förmodligen den jag har idag, kommer fortsatt finnas hos mig på ett eller annat sätt, nu eller senare.

 

Vi får se helt enkelt... 🙂

Link to comment
Share on other sites

Jag är lite feg och väntar med ett eventuellt köp tills ni andra har fått hem era tvättar och hunnit utvärderat dem.

För min del ser jag inte riktigt behovet av en tvätt under närmaste tiden heller. Men behovet kanske kommer :winking:

Hoppas iallafall att den ska funka som förväntat och att det blir en kanonsuccé.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Om någon är intresserad av att köpa min HumminGuru när jag väl får den, för priset jag betalat inkl alla avgifter osv, så kan jag eventuellt vara intresserad av att sälja den.

 

Jag tror att om behovet av en skivtvätt skulle uppstå igen så är det definitivt fortfarande en sån här jag skulle köpa, men just nu känner jag inte behovet och jag har definitivt inte platsen för den. Ombytlig som jag är. :shrugging:

 

SÅLD!

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Neon Park said:

Är det någon som förbeställt tvätten som kan upplysa om vad den kommer att kosta i inköp,frakt,tull och moms?

 

Det var en Kickstarter kampanj som pågick runt årsskiftet, jag tror inte att den finns till salu ännu och oklart om priserna är satta, men på den nya hemsidan nedan så kan man iaf registrera sig för nyhetsbrev. Med tanke på den liknande kampanjen som Degritter körde och vad de senare kom att säljas för så.... blir det nog DYRT! :winking: Nädå, jag tror det fortfarande kommer vara en prisvärd skivtvätt, men man får nog hålla sig till tåls lite. Först ska de skicka ut den till de 1171 personer som backade projektet.

 

https://humminguru.com/

Link to comment
Share on other sites

Oj oj, jag måste uppdatera lite. Jag börjar nästan känna mig som återförsäljare av HumminGuru här. Kölistan på min skivtvätt består för tillfället av 3 personer (varav 2st som tydligen ska gå en boxningsmatch) så jag skulle nog betrakta den som såld. Sorry alla som var för sent ute. :shrugging:

 

Hmmm, budgivning utan övre tak för att finansiera mina galna upptåg kanske... ??? :think::winktongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
31 minutes ago, j_bloom said:

Då är alltså tvättarna påväg till sina ägare

 

Då de skickar i turordning från beställning så känner man sig som ett nummer i Squid Games ungefär.... jag har för mig att jag är #96 eller nåt sånt. Har du fått din trackinglänk från FedEx ännu @j_bloom?

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, VoicesInMyHead said:

Har du fått din trackinglänk från FedEx ännu @j_bloom?

Nej det har jag inte, beställde efter dig minns jag iallafall. Får ju hoppas att det bara är distributionen som sker a la Squid Game så att en inte blir skjuten om en trycker på fel knapp eller tvättar fel skiva 😜
 

Jag känner mig inte trygg att jag får en fören jag har fått FedEx-länken typ…

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, j_bloom said:

Nej det har jag inte, beställde efter dig minns jag iallafall. Får ju hoppas att det bara är distributionen som sker a la Squid Game så att en inte blir skjuten om en trycker på fel knapp eller tvättar fel skiva 😜
 

Jag känner mig inte trygg att jag får en fören jag har fått FedEx-länken typ…

 

Din HumminGuru får ta rygg på min genom tullen så kommer de nog i mål ungefär samtidigt... den skickades iaf i fredags så det är inte långt borta nu! :smile:

Link to comment
Share on other sites

jag har en gammal favoritskiva (森田童子 Doji Morita - "Good Bye") som jag typ aldrig har spelat igenom hela på vinyl, jag betraktar den mer eller mindre som olyssningsbar och blir nästan nervös för nålen. Att kalla den NM- var lite väl positivt. Den skulle hur som helst vara det ultimata testet för min del, om en skivtvätt kan få ordning på den här skivan så att den går att spela, även om det krävs en 4-5 tvättar så kommer jag vara för evigt troende sedan.

 

AM-JKLUPPSHmYbULcfpY6R-puiPLtmkdKOtNQUOH

 

typiskt att jag sålde HummingGuru'n bara... eller? :winking:

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, figge said:

Får väl öppna skivtvätt som komplement till biltvätt.

Verkar ju finnas en marknad.🤔😎

 

du menar att man skulle kunna lämna in både skivor och bil till dig för tvätt? det vore kanske något... :smile: vi har under många år haft lite som tradition att åka till Järfälla för att tvätta bilen medans vi äter pizza (eller salladsklämma) på Pizzeria Jet. nu hörde jag dock att pizzerian ska säljas så vi får väl se hur det blir med det framöver...

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, VoicesInMyHead said:

 

det kan vara värt att betala extra för. dessutom är det ju lite lyxigt att kunna välja vilken tvätt man vill ha hos en välsorterad skivtvättare. lite som en Budget eller Premium tvätt på bensinmacken.

Har ju två alternativ nu Oki eller Huminguru.😎😉

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, VoicesInMyHead said:

tar nog lite tid för dem att hantera om man tänker på hur det såg ut på bilden.

Högst troligt så är det så, men jag tänker ändå att det finns en chans att det är du som har sålt min.

 

Att ni sub-100 köpare från olika länder fick vara med och styra hur distributionen skulle se ut i era respektive länder. Med dubbel och spökförsäljningar och allt vad det nu kan tänkas vara.

 

Har jag lärt mig något så är det att ska en gå med i en sekt så ska en göra det riktigt tidigt så att en får ta del av alla fördelar. 
 

och nu brände jag löken… !? De va ju själva f! Ska en bränna mat varje gång en skriver ett inlägg nuförtiden?!😅

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, j_bloom said:

Har jag lärt mig något så är det att ska en gå med i en sekt så ska en göra det riktigt tidigt så att en får ta del av alla fördelar. 

 

haha! så är det.... :smilingeyes:

 

jag kikade på tidsplanen i ditt inlägg en bit upp i tråden och måste säga att jag ändå blev lite imponerad, de är verkligen inte speciellt långt efter hur planen såg ut från början. jag tycker de flesta kickstarter projekt har en tendens att bli rejält försenade för de som ligger bakom underskattar alltid tiden det tar att gå från idé till förverkligande, testande och distribution osv.

 

klart att det är "jobbigt" att se andra få sina leveranser innan ens egna ens är skickad, men så var det ju det här med att gå med i sekten tidigt som sagt... :winking: det är bara att hålla ut lite till så blir det nog bra ska du se.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, VoicesInMyHead said:

jag tycker de flesta kickstarter projekt

Det här känns som en killgissning - min magkänsla säger samma men har du riktiga siffror att backa det påståendet med?😊 

 

Jo men jag håller med - det känns faktiskt proffsigt utfört från start och förhoppningsvis lever färdig produkt upp till hypen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...