parsifal Posted January 28, 2021 Posted January 28, 2021 http://www.verityaudio.com Man har nu även gett högtalarna smeknamn @calle_jr Sarastro - The High Priest Och mina Parsifal - Inner purity! 😀 calle_jr 1 Quote
parsifal Posted January 28, 2021 Author Posted January 28, 2021 De har ändrat produktbeskrivningarna, för mina högtalare så är känsligheten ändrad från 89db-》91db. Detta ska jag fråga om det är någon ändring i själva utförandet eller felaktigt mätt innan. I samma text står det även 93db, någon som varit lite för ivrig 🙂 Quote
Perfect sense Posted January 28, 2021 Posted January 28, 2021 Korrekt känslighet är 91 dB SPL 1 watt/1 meter för Parsifal Anniversary. Så ligger det till / Marcus, www.perfect-sense.se parsifal 1 Quote
calle_jr Posted January 28, 2021 Posted January 28, 2021 4 hours ago, j_bloom said: smeknamn Sarastro är ju överstepräst i Mozarts Trollflöjten, och Parsifal sökte efter graalen i Wagners opera. Sarastro II är kanske hans son och Anniversary vet jag inte vem det är. parsifal 1 Quote
Recommended Posts