Jump to content

Exklusiv Hifi-anläggning säljes


J/Wing

Recommended Posts

På grund av vikande och andra intressen har jag beslutat att sälja min stereoanläggning.
Det här är en tanke som har hängt med ett tag nu men som mognat mer o mer och nu känns det riktigt att göra det ja jag vet att jag har velat om det förut men nu är det definitivt.🙄   

Vi börjar med högtalarna så är det ett par Peak Consult på den tiden deras top of the line Dragon
en fullregister högtalare som har en känslighet på 94 db med uppdaterade basar som är mer responssnabba en dom gamla.
Har haft dom i cirka 10 år och njutit av den storskaliga och välspelande ljudbild dom målar upp så det är med blandade känslor
jag säljer dom. Det här är en stor högtalare på 225 kg som kräver ett lite större rum för att komma till sin rätta så cirka 35 till 40 kvadratmeter
bör det nog minst va. Högtalarna kommer från Danmark och som dom flesta vet så kan Danskarna bygga högtalare.
Nypris på dessa var 850,000 tänkt pris 299,000 sek.
_49U8794.jpg

 

 

_49U8800.jpg


Säljer även förstärkeriet som består av APS  Tube technique Air Art 60 monoblock  och Air Art preamp.
Monoblocken levererar 30W i triodläge och 60W i ultralinjär fungerar väldigt bra ihop med mina högtalare Dragon
Förstärkeriet är 1 år gamla och nypris på monoblocken var 99500 och försteget 69500 sek.
Tänkt pris på blocken får bli 65000 försteget 40000 sek.

 

_20191110_093258 (1).JPG

 

 

_49U4801.jpg

 

 

_49U4810.jpg

 

 

_49U4820.jpg
Så har jag även streamingdelen till salu som består av Auralic Aries G2 och Auralic Vega G2 dom här är också ungefär 1 år gamla
Nypris på Aries G2 var 43750 och Vega G2 67490 sek.
Så mitt pris blir 27000 för Aries och 50000 sek.för Vega.

_49U4803.jpg

Har även passiv strömrenare (nätlist 6 utag) från Purist som är en riktigt lyckad konstruktion som tar bort störningar som varje
komponent i anläggningen skapar som genererar ett behagligt lugn och svärta i ljudet påverkar inte det minsta dynamiken
i ljudet så allt presenteras med full dynamik.
Nypris 70000 mitt pris 35000 sek.

 

_49U9156.jpg

 

 

 



Har även ett antal kablar av olika sort från Purist Audio som är till salu men återkommer om dom gällande märke
Apparatfötter finns ett gäng också av olika märken återkommer även om dom.
Sen ska hela vardagsrummet monteras ned när det gäller aukustikdelen är det någon som är intresserad av det så kan det
säljas billigt.
Kan skicka bilder på dom olika objekten vid intresse

Säljer helst hela anläggningen men förstår att det blir svårt men skulle det funka så blir priset väldigt rabatterat.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 2021-01-22 at 17:06, J/Wing said:

På grund av vikande och andra intressen har jag beslutat att sälja min stereoanläggning.
Det här är en tanke som har hängt med ett tag nu men som mognat mer o mer och nu känns det riktigt att göra det ja jag vet att jag har velat om det förut men nu är det definitivt.🙄   

Vi börjar med högtalarna så är det ett par Peak Consult på den tiden deras top of the line Dragon
en fullregister högtalare som har en känslighet på 94 db med uppdaterade basar som är mer responssnabba en dom gamla.
Har haft dom i cirka 10 år och njutit av den storskaliga och välspelande ljudbild dom målar upp så det är med blandade känslor
jag säljer dom. Det här är en stor högtalare på 225 kg som kräver ett lite större rum för att komma till sin rätta så cirka 35 till 40 kvadratmeter
bör det nog minst va. Högtalarna kommer från Danmark och som dom flesta vet så kan Danskarna bygga högtalare.
Nypris på dessa var 850,000 tänkt pris 299000 kr
_49U8794.jpg

 

 

_49U8800.jpg


Säljer även förstärkeriet som består av APS  Tube technique Air Art 60 MK 3 monoblock  och Air Art preamp.
Monoblocken levererar 30W i triodläge och 60W i ultralinjär fungerar väldigt bra ihop med mina högtalare Dragon
Förstärkeriet är 1 år gamla och nypris på monoblocken var 99500 och försteget 69500 sek.
Tänkt pris på blocken får bli 65000 försteget 40000 sek.

 

_20191110_093258 (1).JPG

 

 

_49U4801.jpg

 

 

_49U4810.jpg

 

 

_49U4820.jpg
Så har jag även streamingdelen till salu som består av Auralic Aries G2 och Auralic Vega G2 dom här är också ungefär 1 år gamla
Nypris på Aries G2 var 43750 och Vega G2 67490 sek.
Så mitt pris blir 27000 för Aries och 50000 sek.för Vega.

_49U4803.jpg

Har även passiv strömrenare (nätlist 6 utag) från Purist som är en riktigt lyckad konstruktion som tar bort störningar som varje
komponent i anläggningen skapar som genererar ett behagligt lugn och svärta i ljudet påverkar inte det minsta dynamiken
i ljudet så allt presenteras med full dynamik.
Nypris 70000 mitt pris 35000 sek.

 

_49U9156.jpg

 

 

 



Har även ett antal kablar av olika sort från Purist Audio som är till salu men återkommer om dom gällande märke
Apparatfötter finns ett gäng också av olika märken återkommer även om dom.
Sen ska hela vardagsrummet monteras ned när det gäller aukustikdelen är det någon som är intresserad av det så kan det
säljas billigt.
Kan skicka bilder på dom olika objekten vid intresse

Säljer helst hela anläggningen men förstår att det blir svårt men skulle det funka så blir priset väldigt rabatterat.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
On 2021-04-17 at 15:20, A/Wing. said:

Nytt pris på Dragon högtalarna 250.000 k

Sommarrea vill gärna bli av med högtalarna på grund av utrymmesskäl 200,000kr 75%av nypriset. 

Här får ni väldigt mycket högtalare för dom pengarna. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...