Jump to content

Stolstudie

parsifal
 Share

Recommended Posts

Jag hade nog budat hem fåtöljen ovan men jag har ju min LC2:a i köket just nu till stereon där och soffan o två Dux fåtöljer i tv-rummet plus en Dux Karin i sovrummet och jag vill inte ha det övermöblerat nu känns det som. Jag får max in 3 stycken fåtöljer till men det får bli senare isf.. :) En till två stycken kan jag ha till men då köper jag hellre nånting annat just nu :) 

• 2 months later...

Auktion i morgon på auktionskammaren igen. Inte mycket denna gång som var intressant i möbelväg men man är med o budar iaf. Och det finns ju säkert alltid nån gammal sak att buda på om man nu känner för det. Tex Göte Möbler "Delfin" där utropet är 1000kr. Men nu verkar dom vara uppe i runt 2,5 till strax över 3k. Om man nu gillar sådana vill säga. Var ju rätt bra skick faktiskt. Är ett par som är uppdelade. I Svart läder. Konto krävs för att man ska kunna buda. 

Auktionen startar i morgon kl: 17 men man kan redan nu gå in o buda om man vill. 

Auktionskammaren.se 

Mvh

Ingen fåtölj men ett design bord...

Tänkte buda hem en fåtölj på auktionen ovan i helgen som var, men det blev matbordet designat av Roland Wilhelmsson från Karl Andersson & Söner istället. Utomlands går dessa för runt 43k, så det var ju som hittat med tanke på att det jag gav var kaffepengar i jämförelse 😀 

20220127_192249.jpg

Det bordet påminner lite om: Amatörens pall om man kollar bilderna fast jättelikt :grin: Väger bortåt en 200kg så det var riktigt slitigt att bära in och upp det men jag hade hjälp av min ena bror: Den enarmade banditen som jag kallar honom, så det gick rätt bra faktiskt med två gubbar ...