Jump to content

Köpes Högtalare+förstärkare "Köpt o klart"


plind

Recommended Posts

Fått i uppdrag av min "extrafamilj" att hitta högtalare och förstärkare till ett pojkrum som inte är så stort.
Han har en nyinköpt vinylspelare av enklare sort så förstärkaren måste ha inbyggt riaa. Högtalare tänker jag mig bättre stativare eller möjligen liten slank golvare.

Någon som har liknande i gömmorna? Prisläge 5-10000kr.
Gärna i Göteborgsområdet.

Link to comment
Share on other sites

Några av Andrew Jones billigare skapelser för Pioneer eller de senare Elac (Debut-serien vill jag minnas)? Priser från 3000 kr och uppåt ungefär.

 

Har inte hört några av dessa skapelser, men om det finns i omnejden kan de vara värda en lyssning.

 

https://www.hifi-punkten.se/produkter/visa/ljud/hoegtalare-2/stativ-surroundhoegtalare/debut-b6

https://www.hifi-punkten.se/produkter/visa/ljud/hoegtalare-2/stativ-surroundhoegtalare/elac-debut-reference-dbr-62

 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, plind said:

Fått i uppdrag av min "extrafamilj" att hitta högtalare och förstärkare till ett pojkrum som inte är så stort.
Han har en nyinköpt vinylspelare av enklare sort så förstärkaren måste ha inbyggt riaa. Högtalare tänker jag mig bättre stativare eller möjligen liten slank golvare.

Någon som har liknande i gömmorna? Prisläge 5-10000kr.
Gärna i Göteborgsområdet.

Emotiva BasX TA-100 förstärkare med DAC och Riia till bra prestanda/pris, skulle passa uppsatta kriterier.

Pris 4.990kr. Lycka till! :thumbsup:

551164729_EmotivaBasXTA-100front.JPG.7ca33bd49ea9e31f0de8a5d9e5c47991.JPG

Link to comment
Share on other sites

 

Jag skulle tveklöst vända mig mot andrahandsmarknaden med siktet inställt mot ngn 80-tals Luxman eller liknande, och kanske ett par Pioneer Prologue eller liknande? Möjligen någon nyare stärkare från t.ex. Pioneer, Onkyo, Denon med phonosteg, de kommer ju med sådana nu igen. Jag skulle undvika 90-tal och 00-tal då vinylen var död och alla inbygga RIAA gjorde sitt bästa för att understryka detta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Då var mitt uppdrag nästan slutfört. Högtalare, integrerad stärkare och Riaa införskaffat. Vi fick stretcha budgeten liiite..:winktongue:

Det blev ett par högtalarklassiker i form av Mirage M3si, en Vincent SV-232 stärkare och iFi-Audio Zen phono riaa.

En ny enklare Denon CD-spelare är på ingång.  Nån form av rack måste skaffas.

Var rädd att de stora högtalarna med 10:or i basen skulle rumla om i rummet men det går förbluffande bra!

 

Sedan tidigare hade han en skaplig Audio Technica skivspelare.

 

_20210126_201421.thumb.JPG.ad0716809bf4ef4160e89c0405f7c985.JPG

Link to comment
Share on other sites

On 2021-01-15 at 10:18, plind said:

Högtalare tänker jag mig bättre stativare eller möjligen liten slank golvare.

 

@plind

Lite småkul har det allt varit att få följa med i denna tråd, lite julafton fast inte för mig. 

Riktigt bra saker du fått ihop men liten och slank. 😁😁

Allt är i och för sig vad man jämför med. 

👍👍👍

Link to comment
Share on other sites

  • plind changed the title to Köpes Högtalare+förstärkare "Köpt o klart"

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...