freann Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Ja, alltså den ursprungliga Nautilus-högtalaren, ingen mesig 800-serie! AV buzz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fatpipe Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Helt underbart Fastlåsningen av högtalaren är lite annorlunda än vad man hade föväntat sig. Nautilus, pärlbåten, är den enda nu levande representanten för en i urtiden vanlig grupp bläckfiskar med (yttre) skal. Skalet är spiralvridet, snäcklikt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juha Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Wow dessa bilderna har jag väntat länge på !!!! Underbar högtalare, undrar om den fått uppgraderingar genom åren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbrink Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Det här är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekman Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 jag har lyssnat på nautilus vid ett tillfälle och jag blev inte speciellt imponerad isåfall har nautilus 800 varit bättre vid alla tillfällen, fast jag har hört att original nautilus ska vara väldigt svår att få till bra. snygg är den iallafall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rydberg Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Sanslöst häftiga högtalare det där!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
datar Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 jisses!! Ja dessa skapelser är ju helt underbart läckra!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terminator Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Underbar länk, tusen tack! //Hans Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oLjud Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Lätt den häftigaste högtalaren på denna jord. Vill ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juha Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Vet någon om den har blivit uppgraderad någon gång? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest johan Posted February 26, 2005 Share Posted February 26, 2005 Jag tänkte på samma sak , nu när 800 serien har putsats till så skulle det inte förvåna mig om Nautilus kommer att försvinna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christopher Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Mumms Läste om en kille i Japan, i Franska "La revue du Son", som har ett par och bara Goldmund electronik rakt igenom. Så här ser hans system ut Goldmund Mimesis 36 CD drive Goldmund Mimesis 20 DAC Goldmund Mimesis 27 4* Goldmund Mimesis 28 som slutseg Jean Hiraga som skreva bara att det inte var någon idee att försköka beskriva hur det lätt för det skulle inte gå med ord!!!! För alla som lässer franska skulle jag rekommendera Nu. 293 från la revue du son som presenterar några snygga system Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts