Jump to content

*Dagens plus och minus ...


Recommended Posts

-- Blev helt konstig i huvudet igår. Började babbla som fn och sen sov jag bara 3 timmar på natten för att jag hade en skada på hälen som jag vaknade av o sen kunde jag inte somna om... +/- Upptäckte senare på kvällen att jag hade blodsockerfall så jag blev helt återställd när jag tog en powershake och fick sova 8 timmar.... Det är väl nån kombination när jag samtidigt tränar mycket och bantar en del också... Blev riktigt snurrig faktiskt... Men idag är jag helt lugn som tur är... Men mat o sömn måste man ju ha så jag ska tänka på det mer att få i mig tillräckligt med mat när jag tränar så mycket som jag faktiskt gör ändå...

Link to comment
Share on other sites

++ Gick en promenad nu på 2,5 timmar i spöregn och 17 m/ sekund. Testade mina nya löparskor och det tog en hel timma innan dom blötte igenom. Hade även en Fjällräven KEB Fleece Hoodie på mig som höll tätt rätt bra. Var bara lite på magen som hade trängt igenom. Jag gick rätt sakta, men jag hade nära hem, så detta var ju bara lite vatten och ca: 21 plus grader så det var aldrig kallt. Lyssnade på Justin Biebers album Purpose i lurarna så det var helt ok. Bara skönt o gå lite :)

Link to comment
Share on other sites

++ Gick 2 mil ungefär idag så det var ju najs :grin:

- Synd att det blev kväll, annars hade jag nog gått en sväng till eller tagit en joggingrunda :sunglasses:

- Stackars Tyskar i EM. Gött med Ronaldo o Portugal. Jag gissade innan matchen att det skulle bli 3-0 till Portugal. Tyvärr bettade jag aldrig...

Link to comment
Share on other sites

+/- Dagen började med att vi skulle fira midsommar i trädgården med mat och sen kom morsan ut och tappade ett nubbe glas rakt i tre andra glas på bordet så det klirrade till ordentligt. Hade varit mindre trevligt om dom hade gått sönder o rullat ner i mitt knä när jag satt där i kortärmat och shorts... + Men som tur var gick det bra och inget gick sönder. + Min bror hade dessutom lagat mat för ett mindre kompani så nu är man mätt för hela det här dygnet :grin:

 

Glad midsommar!

Link to comment
Share on other sites

+ Hyfsat lugnt i stan denna dag... Inget konstigt just nu heller fast att klockan börjar närma sig 01:00. ++ Tog en promenad kl: 19:00 och vi mötte två personer på en 50 minuters promenad, så det var nära på knalldött i Jönköping denna midsommarafton... En del fester i trädgårdar dock... +/- Även om det var så trevligt med promenad, så tyckte jag att vi kunde ha gått en likadan sväng till... ++ Sen tog jag och brorsan elbilen och körde lite rally på landsvägarna med den... Elen gör ju att bilen åker iväg som ett skott när man gasar, så det känns som att köra VM-rallyt ungefär... Runt 230 häst i den och bara el samt lite mindre modell... Hur rolig som helst att åka i. Leasingen går ut om ett år och då ska det bli Tesla Model X hade vi tänkt... Om det inte kommer en Coolare Tesla vill säga...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

+/- Jag la av med viktnedgången för 3 veckor sedan ca. Så totalt gick jag ner från 112 kg i Februari till 99 kg som nu. Alltså 13 kg på ungefär 5 månader. Däremot har tänkt att fortsätta resan ner till 86 kg men inte just nu för det är ju sommar och då ska man sitta i trädgården o fika å såna saker, så då kan man inte hålla på å banta när dom andra äter glass för det vill jag också göra, men inte sagt att man måste lägga av med träningen för det. Träna det kommer jag att fortsätta med även under dessa "fika stunder" fast mer så att jag stannar i vikt och inte går ner... Eller för den delen upp... + Köpte brorsans tv för att jag skulle se på OS +/- Skulle egentligen få den men jag ville ha den tidigare till OS så då var det bara att slanta upp helt enkelt. Fick den för 2,5k så det var ganska billigt ändå för en 4k 55 tummare så jag är nöjd :D

Link to comment
Share on other sites

+/- Lade ett bud på ett litografi haha.. Får se om jag får den... Tror inte det. Samt en fåtölj. Får jag den så är det ju najs...

Såg en tavla av denne konstnär som såldes för 110 miljoner dollar, lite i överkant kanske... Tjaa, den auktionen är inte än på 28 dagar så mycket kan hända :D

+/- Bara roligt o buda lite :D

Link to comment
Share on other sites

++ Morgonen började med fotboll: Sverige - USA i OS för damerna. 3-0. Inte illa! Grattis! :D

+ Samtidigt var min farsa ute o fiskade med min brorsa och min brorson när dom fick en Abborre på kroken som dom senare gick hem o stekte :D

+ Efter det åt vi Wienerbröd och fikade samt käkade tillsammans alla bröderna med farmor och farfar också...

+/- På kvällen sen åkte vi upp till Elgiganten jag och brorsan, och hämtade hans nya QLED 65 tummare som var färdigkalibrerad just då av Elgiganten. Men när vi kom hem och packade upp den, visade det sig att dom hade glömt att packa ner alla skruvarna till väggfästet, så vi fick ta egna från källaren så jag stod o höll den lutande tvn i 35 min innan vi hittade rätt skruv, men sen fick vi upp den till slut, efter ca en extra onödig timma :dead:

Link to comment
Share on other sites

+ Kollade just på Repmånad på tv4 nu. Den går just nu där. Riktigt rolig haha :D

+ Gick först en promenad med Hifi-Bosse på 1,5 km genom stan, men han skulle gå hem o prata i telefon med sin kusin, så då tog jag en extra sväng på 4,9 km, och när jag hade avverkat över hälften, kom en snubbe och gick om mig. Jag som trodde att jag hade rekordet i att gå snabbt i den här stan, så jag använde honom som Hare ett tag där :D  +/- Försökte gå om en person som var 2,20 lång en gång inne i stan, när jag själv är 1,80 ca... Det gick sådär.... :24:

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

+ Gick upp 11:30 för att kolla på Hästhoppningen i OS samt OS handbollen med Herrarna. Sen kom brorsan och bakade Pizza på Italienskt mjöl halva kvällen som vi slukade i trädgården till bland annat "Pizza-sången" med Lasse Holm... vet ej vad den heter just nu... Men bra är den... 😀

- I morgon vill han som bakade pizzorna att jag kommer bort till honom och renoverar hans kåk samt kopplar in hans stereo... Får se hur det blir med den saken... Känns roligare o ligga i hammocken i trädgården o lyssna på fåglarna... Men nåt vettigt kanske man skulle göra också... - Läste den typ enda vettiga artikeln på hela året i Expressen igår och det var att Golfströmmen håller på att kollapsa verkade det som. Det betyder att det blir omkring minus 50 grader här i Sverige om vintrarna. Så köpa ny vinterjacka är nog en god idé snart... Och isolera kåken om den inte redan är det. En terräng-bil mot höga vattennivåer är nog bra att ha också skulle jag tro. EL-Jeep är kanske framtidens familjefordon? Om man ska tro något...

Link to comment
Share on other sites

+/- Sov endast 3 timmar men orkade hela dagen, samt kvällen utan problem :)

+ Kaffe o mat hjälper mot allt, samt musik, även om det blev desto mindre detta dygnet av just det sistnämnda :)

+ Maxade några av mina bud på auktionen jag är med på i helgen :)

- Ingen som verkar buda mot mig... vilket bara är roligt som jag ser det... Stackers liten... :(

+ Hösten snart här vilket känns mysigt, när man kan börja använda sina Outdoor-kläder, och tända levande ljus i fönstrena :105:

+ Köpte frysta kanelbullar på Coop som jag värmde i mikron och åt med kall mjölk till :cool:

+ I övrigt inga minus denna regniga och mörka kväll :105:

Link to comment
Share on other sites

+/- Var nära o buda hem ett Joan Miro litografi på auktion i helgen samt en sprillans Lamino fåtölj och några glasskålar... En Simon Gate och en Edward Hald men det slutade med att jag inte fick nånting... På litografiet hade jag ledande bud i 27 dagar som jag höjde med jämna mellanrum när folk budade över mig... Men sen på slutet struntade jag i det... Original målningen är värd över 100 miljoner kronor och denna gick för ca: 4000 kr. - Skulle ut o fiska med ett par vänner nu I morgon men iom att jag inte är fullvaccinerad och den ena snubben ligger i riskzonen ordentligt även om han är fullvaccinerad så fick jag inte följa med iom att jag skulle bo hos dom en natt också... Så där gick det i stöpet med dom gäddorna iom att han har en egen sjö...

 

Bild på litografiet...

Link to comment
Share on other sites

--- En ny mutation av Gnuvid-19 har upptäckts som heter E484Q tydligen på dom som varit fullvaccinerade... Oh Great... Så nu finns det ju inget vaccin mot den varianten då eller... Känns ju lagom kul då man får resa hej o hå nu... o umgås med alla man känner om man har tagit två doser och väntat ett tag... :nauseated:

 

++ I övrigt har jag börjat kika på lite kablar samt Furutech o köpa om man nu behöver det vill säga... :sunglasses: Hittade också nånting annat som lockade mer... Jag avvaktar lite för den där elektronik dosan ska jag kika på i morgon när jag vaknar... Nu godnatt... :sleep_2:

Link to comment
Share on other sites

- Min oturs dag idag. Missade att köpa en Omega Seamaster Aqua Terra Automatic för strax över 10k i butik. Den låg uppe i tre timmar men avvaktade då jag inte hade login på sidan... Sen var den såld :pc:

+ Att jag inte har tinnitus vilket jag borde ha haft vid det här laget tycker man... :)

- I övrigt hade jag velat gå en promenad idag, men nu ska jag göra annat så det hinns nog inte med idag tyvärr... :redface:

Link to comment
Share on other sites

++ Gick upp vid 14:10 idag och åt Kelda Tomatsoppa o bröd från Polarbröd. Sen hjälpte jag morsan med o vispa socker och ägg...  för min brors fru fyllde år och efter det gick jag o la mig o sov i 1,5 timmar för jag blev helt slut av det där... :D + Sen satte jag mig i trädgården och åt av den kakan samt en annan tårtbit som jag tyckte var mindre god, fast att jag sa att den var det... :D På kvällen sen, såg jag o morsan Göta Kanal 1 på tv, och hon berättade att hon aldrig hade sett den innan fast att vi såg den för 10 år sedan på DVD... - Men hennes minne svajar lite ibland på ålderns höst, så det är inte mycket att göra åt... ++ Att farsan fick en operationstid för sin höft iom att han har artros och har väntat i 6 år sen han fick sjukan så nu går det fort... ++ Fick också besked om att köksrenoverarna dyker upp inom kort också, så att jag får nytt kök till min lägenhet :)

Link to comment
Share on other sites

- Tänkte gå en promenad ikväll men sulan i mina skor är nedsliten, och sen har jag bara löparskor och finskor, och nu ikväll köpte jag nya skor av min bror, som inte passade givetvis efter ett tag, så nu fick jag stanna inne... från regnrusket som var ute... Ska köpa mig ett par riktiga skor så snart som möjligt med Gore-tex, och med bra mönster så att man kan gå ut, för nu sitter man mest inne tyvärr, hela dagarna när det som i dessa tider regnar från fel håll... på tvären o kors o tvärs... o hej o hå på dom sju haven... Tur att man har fjärrvärme o bra isolerat iaf när det snart börjar ta i med isvindar ute... Fast inte riktigt ännu tror jag väl... Är ju bara 26 Augusti idag... :smash:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

- Skulle städa tv-rummet men blev en soffpotatis med telefonen istället... + Möblerade om i tv-rummet så nu nästan klart... + I morgon film-time med min bror och min kusin... Hoppas att den enarmade banditen dyker upp också... Min yngre broder... Var längesedan han var här senast... Flera år sedan faktiskt fast att han bor ett stenkast ifrån oss andra... Men han har fullt upp med dom sjövilda ungarna... Mmm så är det ibland...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

+ Beställde en ny Fjällräven Hoodie.

+ Brorsan renoverar kåken och jag renoverar fortfarande mitt kök som snart är inne på tredje månaden?! Snacka om drömkåken... :D

+ Bara några lister kvar i stort sett att sätta upp i mitt kök.

- En polares styvson körde ihjäl sig på mc häromdagen... Men jag hann bara träffa honom en enda gång... Kanske var tur det eller vad man ska säga... Hade varit jobbigt annars. Hann inte lära känna honom. Vi träffades en enda gång i Februari i år på nåt Fredagsmys. Känns ändå konstigt att han nu är död.... R.I.P...

+ I övrigt är jag här även om jag inte loggar in så ofta längre... Men jag läser en del utloggad... :)

Link to comment
Share on other sites

++ Brände däck med elbilen ikväll. Om ett år är det dax för ett byte. Kanske blir en model S trots allt. Men Model X och Enyaq står fortfarande högst på önskelistan...

+ Porsche prestanda redan, men det ska bli kul att byta bil sen till något värre...

++ I helgen var min morbror på besök från Götet och min kusin. Vi hade riktigt skoj... Förutom farsgubben som var mindre impad haha... Men han får man ibland ha lite överseende med... :P

+ Sen var jag o hämtade dörrar till min brors hus och reste väl 25 mil. Men jag slapp att bära in dom i kåken när vi kom hem igen. + Fick en Proteindrycks påse av min bror som tack. - Till när man lyfter skrot.. - I förrgår natt sov jag bara 2 timmar bara för att jag skulle time:a tiden med gästerna, men igår natt sov jag 13 timmar så det jämnade ut sig kan man säga, även om humöret blev lite knasigt... Snart ska jag sova igen tänkte jag så att det inte blir helt uppåt väggarna fel med dygnsrytmen...

Så natti natti säger jag väl snart...

 

Mvh Pierre

Link to comment
Share on other sites

  • Hifi_Perrra changed the title to Dagboken från år: 1900 ca.

+/- Lämnade tillbaka hundarna vi hade hand om i helgen till matte. Får se om vi har hand om dom fler gånger :)

+/- Var astrött idag. Gick o la mig efter 01 och sov till 14:30. Ingen aning varför jag var så trött :P 

- Handlade på Coop och en kille smashade en Cola flaska i glas precis framför min kundvagn o han sa "Oj" o flinade lite... Ren tur att man inte fick splitter bland alla varor i vagnen... Dom på Coop blev inte ens sura så det var ju ett fint bemötande må jag säga :S + Ikväll var det bara 2 plus ute så nu kan man börja använda Fjällräven Parkan igen om man vill 😀

Link to comment
Share on other sites

  • Hifi_Perrra changed the title to Dagens plus och minus ...
  • 1 month later...

+/- Blickar ut över ägorna från sjukhussängen... Vet inte vad det är för sjuka, men jag umgås mestadels bara med mig själv ändå om dagarna...

+ Julaftons natt. Har dock inte köpt ett enda paket förutom till mig själv. Brorsbarnen får så mycket ändå av sina föräldrar så jag hoppar detta i år. Jag köper födelsedagspresenter till dom sen i vår. Det får räcka. Sen kommer ju min Tag Heuer också så småningom o sen har jag ju min incognito klocka också... plus ett gäng andra....

+ Hoppas att man blir frisk snart inom tre / fyra dygn. Känner mig genast bättre fast ändå inte... ++ Fick dom sista bitarna på plats idag till mitt kök. Sen är det bara en lucka kvar o några beslag som jag inte har fixat ännu... + Snö ute så inte tomten åker med medarna i asfalten... Jag får väl någon julklapp ändå kanske av morsan, men annars är jag nöjd med käket, även om jag inte tänker äta som en häst denna julen o bli övermätt, som är det stora misstaget man brukar göra på julafton...

 

God JuL

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

+++ Gött!!! Ännu ett OS-Guld till Sverige! :grin:

+ Handboll ikväll. Får se om jag går på den matchen.

+ Har precis druckit mitt morgonkaffe och blev samtidigt av med lite huvudvärk :P

+/- Har snöat ute men det smälter väl bort lika fort antar jag och blir isgata om ett par dagar ...

- I övrigt inte mycket ...

Link to comment
Share on other sites

  • Hifi_Perrra changed the title to *Dagens plus och minus ...
  • 1 year later...

+ Gick 1 timma och en kvart idag genom stan. Var soligt o blåste en del isvindar o 3 plus. Räckte dock med en Fjällräven Keb Fleece Hoodie och en keps... + Om ett par veckor T-shirt väder... om det blir 9 plus vilket det ska... 

 

- Råkade ha sönder min spis på 1 April. Yttre glaset exploderade när jag skulle dra ut den från väggen. Blev nåt mystiskt övertryck i den... Men bara i yttre glaset. Var dock krossäkert så jag slapp skador... 

 

Fyller 39 snart så då kan man köpa en ny Fjällräven Hoodie om man vill. Tror inte att jag köper nån hifi pryl just nu. Behöver nog ingen. Känns onödigt att handla sånt i år om man verkligen inte behöver något annat än käk. Fast jag tänkte testa med gröt ett tag o då kan man ju spara en massa pengar som man sen kan köpa Purist Audio för om man vill... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...