Jump to content

Dagens plus och minus på detta klot!

Recommended Posts

-- Blev helt konstig i huvudet igår. Började babbla som fn och sen sov jag bara 3 timmar på natten för att jag hade en skada på hälen som jag vaknade av o sen kunde jag inte somna om... +/- Upptäckte senare på kvällen att jag hade blodsockerfall så jag blev helt återställd när jag tog en powershake och fick sova 8 timmar.... Det är väl nån kombination när jag samtidigt tränar mycket och bantar en del också... Blev riktigt snurrig faktiskt... Men idag är jag helt lugn som tur är... Men mat o sömn måste man ju ha så jag ska tänka på det mer att få i mig tillräckligt med mat när jag tränar så mycket som jag faktiskt gör ändå...

++ Gick en promenad nu på 2,5 timmar i spöregn och 17 m/ sekund. Testade mina nya löparskor och det tog en hel timma innan dom blötte igenom. Hade även en Fjällräven KEB Fleece Hoodie på mig som höll tätt rätt bra. Var bara lite på magen som hade trängt igenom. Jag gick rätt sakta, men jag hade nära hem, så detta var ju bara lite vatten och ca: 21 plus grader så det var aldrig kallt. Lyssnade på Justin Biebers album Purpose i lurarna så det var helt ok. Bara skönt o gå lite :)

++ Gick 2 mil ungefär idag så det var ju najs :grin:

- Synd att det blev kväll, annars hade jag nog gått en sväng till eller tagit en joggingrunda :sunglasses:

- Stackars Tyskar i EM. Gött med Ronaldo o Portugal. Jag gissade innan matchen att det skulle bli 3-0 till Portugal. Tyvärr bettade jag aldrig...

- Såg en blåmes-unge bli bortforslad av tre dumma kajor... Stackers liten... :nauseated: +/- I övrigt tänkte jag gå två promenader men det var för varmt så det hanns bara med en... Åt paj o kollade på fotboll istället... :ghost:

+/- Dagen började med att vi skulle fira midsommar i trädgården med mat och sen kom morsan ut och tappade ett nubbe glas rakt i tre andra glas på bordet så det klirrade till ordentligt. Hade varit mindre trevligt om dom hade gått sönder o rullat ner i mitt knä när jag satt där i kortärmat och shorts... + Men som tur var gick det bra och inget gick sönder. + Min bror hade dessutom lagat mat för ett mindre kompani så nu är man mätt för hela det här dygnet :grin:

Glad midsommar!

+ Hyfsat lugnt i stan denna dag... Inget konstigt just nu heller fast att klockan börjar närma sig 01:00. ++ Tog en promenad kl: 19:00 och vi mötte två personer på en 50 minuters promenad, så det var nära på knalldött i Jönköping denna midsommarafton... En del fester i trädgårdar dock... +/- Även om det var så trevligt med promenad, så tyckte jag att vi kunde ha gått en likadan sväng till... ++ Sen tog jag och brorsan elbilen och körde lite rally på landsvägarna med den... Elen gör ju att bilen åker iväg som ett skott när man gasar, så det känns som att köra VM-rallyt ungefär... Runt 230 häst i den och bara el samt lite mindre modell... Hur rolig som helst att åka i. Leasingen går ut om ett år och då ska det bli Tesla Model X hade vi tänkt... Om det inte kommer en Coolare Tesla vill säga...

• 4 weeks later...

+/- Jag la av med viktnedgången för 3 veckor sedan ca. Så totalt gick jag ner från 112 kg i Februari till 99 kg som nu. Alltså 13 kg på ungefär 5 månader. Däremot har tänkt att fortsätta resan ner till 86 kg men inte just nu för det är ju sommar och då ska man sitta i trädgården o fika å såna saker, så då kan man inte hålla på å banta när dom andra äter glass för det vill jag också göra, men inte sagt att man måste lägga av med träningen för det. Träna det kommer jag att fortsätta med även under dessa "fika stunder" fast mer så att jag stannar i vikt och inte går ner... Eller för den delen upp... + Köpte brorsans tv för att jag skulle se på OS +/- Skulle egentligen få den men jag ville ha den tidigare till OS så då var det bara att slanta upp helt enkelt. Fick den för 2,5k så det var ganska billigt ändå för en 4k 55 tummare så jag är nöjd :D

+/- Lade ett bud på ett litografi haha.. Får se om jag får den... Tror inte det. Samt en fåtölj. Får jag den så är det ju najs...

Såg en tavla av denne konstnär som såldes för 110 miljoner dollar, lite i överkant kanske... Tjaa, den auktionen är inte än på 28 dagar så mycket kan hända :D

+/- Bara roligt o buda lite :D

++ Morgonen började med fotboll: Sverige - USA i OS för damerna. 3-0. Inte illa! Grattis! :D

+ Samtidigt var min farsa ute o fiskade med min brorsa och min brorson när dom fick en Abborre på kroken som dom senare gick hem o stekte :D

+ Efter det åt vi Wienerbröd och fikade samt käkade tillsammans alla bröderna med farmor och farfar också...

+/- På kvällen sen åkte vi upp till Elgiganten jag och brorsan, och hämtade hans nya QLED 65 tummare som var färdigkalibrerad just då av Elgiganten. Men när vi kom hem och packade upp den, visade det sig att dom hade glömt att packa ner alla skruvarna till väggfästet, så vi fick ta egna från källaren så jag stod o höll den lutande tvn i 35 min innan vi hittade rätt skruv, men sen fick vi upp den till slut, efter ca en extra onödig timma :dead:

23 hours ago, Hifi_Perrra said:

Morgonen började med fotboll: Sverige - USA i OS för damerna. 3-0. Inte illa! Grattis! :D

En mycket väl genomförd match med bra presspel och precisa tempostarka passningar 👍

+ Kollade just på Repmånad på tv4 nu. Den går just nu där. Riktigt rolig haha :D

+ Gick först en promenad med Hifi-Bosse på 1,5 km genom stan, men han skulle gå hem o prata i telefon med sin kusin, så då tog jag en extra sväng på 4,9 km, och när jag hade avverkat över hälften, kom en snubbe och gick om mig. Jag som trodde att jag hade rekordet i att gå snabbt i den här stan, så jag använde honom som Hare ett tag där :D  +/- Försökte gå om en person som var 2,20 lång en gång inne i stan, när jag själv är 1,80 ca... Det gick sådär.... :24: