Jump to content

Dagens plus och minus på detta klot!

Recommended Posts

+ Brorsan köpte ny kåk som han skrev på igår.

- Fick inte ens hjälpa till med flytten pga Corona läget... :frown:

+ Har letat fram en ny telefon att köpa.

+/- Har letat fram alldeles för många saker att köpa... Som vanligt.. :D

Det kan nog dra iväg det här... :thumbsup:

• 4 weeks later...

+ Köpte mig en ny telefon för några veckor sedan och den fungerar riktigt bra.

+/- Vill ha en extra mobil. Men ska köpa en Gaming laptop o ny tv också tänkte jag.

+/- Hörlurar behöver jag inga fler egentligen.

+ Renoverar kåken så den blir som ny igen. 110 år gammal kåk ca.

+ Fullt av snö ute, men snart är det vår.

+ Brorsan isolerade pga misstänkt corona. Men hans familj hade klarat sig så nu kan vi umgås igen.

- Måste bara ha ett visst armbandsur som jag har spanat in ett tag, men det kanske blir något senare... :) 

• 2 weeks later...

+ Söker med ljus o lykta efter ett visst armbandsur.. Hoppas att den hittar sin nya husse.. nämligen mig! :D

+ Nu är kåken nästan färdig-renoverad för den här gången. Var väl bara att man skulle borra lite också... 

+ Sålde lite hifi.

+/- Men sålde inte Dux möblerna som jag var på väg att göra. Tänkte uppgradera till två stycken Dux Karin i Svart läder samt en Dux Jetson i samma läder, men det får eventuellt bli senare i vår/sommar i så fall :)

• 2 weeks later...

+ Fick nytt borrhål genom min halv meter tjocka stenvägg i köket så att jag kan sätta in en ny fläkt. Detta även på våningen under.

+ Brorsan med familj flyttar in på bottenplan och mina föräldrar på mellanvåningen och jag bor längst upp,

så nu bor nästan hela familjen i denna kåk, precis vad jag önskade :D

+ Nytt plåttak på huset.

+ Ska välja ut en snygg fläkt till köket..

+ Får brorsans 55 tummare 4k, när han flyttar in här om några månader så det blir najs! ;)

- Inte mycket...

+ Städade mitt kök i två timmar och slängde en hel sopsäck med emballage osv ut på släpkärran. Även ett Atacama Europa Reference 6,5 som delvis var defekt som jag dessutom monterade ner till hälften, o hivade resten :)

+ Resten av kvällen drack jag olika drycker som tex kallt beskt kaffe i stort dricksglas toppat med kall mjölk o kall ovispad grädde. Men även vin o pepparkakor och en hel del mat så nu är man mätt som en gammal man, seglande på dom sju haven.

- Hittar inget sådant idag :D Nån som kör Lambo i natten verkar det som :D 

• 2 weeks later...

+ Morsan fyllde jämnt i helgen så nu är man glad o rund igen :) 

+/- Körde träning innan helgen med Paolo Robertos tips! Men nu åt vi ju tårta o en massa kakor så då hjälpte ju inte det... :D

- Skulle sopa yttertrappan o dängde i näven i reveteringen i väggen så nu går man runt med ett stort plåster istället... :dead:

+ Hämtade brorsbarnen på förskolan idag... i går blir det.. och sen ritade jag gubbar åt den äldsta så det var ju lyckat... :)

++ Nu ska jag äta hembakta bullar och dricka varm mjölk! Skål! :D  

• 2 weeks later...

++ Fyller snart år :) Har önskat mig en klockverktygsbox bland annat, vilket jag förmodligen kommer att få. Morsan o Farsan ville ge mig en ny MoccaMaster, men den vill jag köpa själv så att det blir rätt :D

+ Brorsan kommer eventuellt hit ikväll och då ska vi se Mandalorian :)

+++ Väntar på mitt armbandsur som kanske dyker upp i morgon. Det blir min nya stil, med Leif GW klocka, läsbrillor, Härkila Skjorta och Beretta Väst tänkte jag för att skoja lite med min andra bror, han tyckte nämligen att jag skulle vara den nya Per GW :D

+/- Drack kaffe sent, men jag är ledig i morgon och då kan man gå upp sent :thumbsup:

• 2 weeks later...

++ Fick nya öron ikväll när jag körde på med revaxör i dom :D 

+ Var hos min brorson idag som fyllde 4 år. Han fick en polisbils byggsats i Lego och en bok på Engelska med fina bilder på bilar som Auburn, Jaguar E-type och Pierce Arrow av mig :D Hon blev kanon-nöjd med dom presenterna :D 

Bild på en Pierce Arrow. Lånad bild.

1930-Pierce-Arrow-4Sdoc-2-800x531.jpg

+/- Skulle till utlämningsstället men jag somnade istället... 

- Skådisen Paul Ritter är död. R.I.P. :blackeye: Glömmer aldrig när han skulle laga kyckling i ugnen i Friday Night Dinner och tappade den på golvet för att sen lägga tillbaka den på fatet igen :24:

Paul Ritter. Lånad bild.

dea6720d-0f3b-4d23-afea-ace2f5eebc4b.jpg