Jump to content

ELFA Lägger ner sin butik i Solna

calm

Recommended Posts

Fick det tråkiga beskedet idag vid besök, i Elfas butik på Industrivägen i Solna, att de lägger ner butiksförsäljningen. Sista dagen blir den 18 december kl 16.00. Mycket tråkigt för mig och andra som varit kunder hos Elfa sedan tiden på Holländargatan i City och sedan på Sysslomansgatan på Kungsholmen och  senast en lång period i Solna. Tidigare ägdes företaget av familjen Jensen som såldes för ett tiotal år sedan. Kommer fortsättningsvis att bara sälja via nätet och jag kommer att sakna butiken där man kunde känna och klämma på varorna och få goda råd. Särskilt några äldre medarbetare var extra hjälpsamma och de är nu uppsagda. R.I.P.

Familjen Jensen gör dock en kulturgärning med att ta över Jazzfestivalen i Stockholm och därmed gör en verklig insats för jazzen!

Calm

22 hours ago, P-pan said:

Arghhh, den där stängningen hade jag helst sluppit :dry:

Inte ofta jag haft anledning att besöka inrättningen i sig men när så varit nödvändigt har det varit guld värt.

Roligt att höra om engagemanget i festivalen dock :thumbsup:

Ja man saknar inte kon förrän båset är tomt. Jag har varit sporadiskt kund under senare år, men å andra sidan inte använt deras hemsida annat än som ren koll vad som finns i lager. Kommer hålla hårt i mitt ex. av Elfakatalogen som är en DYI-fixarens bibel tycker jag och alltid stått i min bokhylla. Såg att de redan nu rear en del varor i butiken och säkerligen ökar detta vart eftersom  vi närmar oss datum för begravningen. 

Nu blir man hänvisad till Kjell & Co som inte alls har samma bredd och djup i sitt sortiment, vilket jag så sent som idag fick erfara.

Calm