Jump to content

En historia om 12st ljudanläggningar.

parsifal
 Share

Recommended Posts

@AmpalangDet tar mig emot att säga det här men det kommer tyvärr bli en utdragen process… en Klassisk Euphonisk spännande inläggsspecialitet så att säga. Jag har inte gjort det förut men tänkte pröva nu. Se hur långt en kan dra det innan folk börjar hamna på mentalsjukhus.

Men du har iallafall rätt i att Större är Större!

Det är många som liknar högtalarna vid kylskåp - när de stod i 6st lika stora delar och fyllde upp vardagsrummet så var det dock inte vad som snurrade i min hjärna. Det var mer: När hon kommer in och får se på detta spektakel…då är iallafall kistorna klara - varsin till mig och henne och de två mindre åt hundarna.

• 4 weeks later...
On 2022-07-17 at 15:42, Ampalang said:

F5 :65:

Tyvärr, skulle tro att jag kommer leverera fortsättningen i slutet av Semptember…

Har länge letat efter dokumentären Heartworn Highways i digitalt format, nu ligger stora delar av den ute på youtube:

Finns en hel del guldklimpar i den, mina favoriter är bland annat biten hos Townes van Zandt där den gamle smeden delar med sig av sin livsåskådning och blir rörd till tårar när Townes spelar en låt.

Även Guy Clarks variant av ”That old time feeling” är väldigt fin.

Håll till godo. Håll ut :)