Kero Posted February 22, 2005 Posted February 22, 2005 Som forumläsare vet så är jag ute efter ett nytt slutsteg till min Von Schweikert VR-4jr. Har tidigare fått möjligheten att prova ett BAT VK-200 samt en Krell FPB-200c här hemma hos mig. Den här gången dök en oväntad möjlighet att få stifta en helt ny bekantskap, både med märket och med tekniken. Mina slutstegsfunderingar går vidare med ännu ett kapitel... I natt får det räcka med lite sedvanliga teasers. Av: På: Mer bilder senare i veckan. Quote
plundin™ Posted February 23, 2005 Posted February 23, 2005 Det undre ser väldigt mycké ut som en Chapter Two Power Amplifier .. /ptr Quote
Kero Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Lite senare än planerat kommer lite mer bilder. Visst handlar det om en Chapter Two Power Amplifier ! Ett helt nytt märke för mig och även en helt ny teknik för mig att prova på. Jag vet inte exakt hur slutsteget är uppbyggt men det handlar om en Class D förstärkare från den högre skolan, ialla fall om man tittar på prislappen. Har som sagt inte hört någonting annat med den tekniken så jag vet inte hur mycket av detta ljud man får från betydligt billigare varianter som t.e.x syns i en annan bildtråd här på forumet. Men jag kan säga direkt att mina förutfattade meningar om hur dett skulle låta kastades omkull rätt rejält. Seriöst och snyggt förpackad levereras den ialla fall. Öppnar man på "portföljen" så blottar sig ett mycket läcker designat slutsteg. Ute ur kartongen ser baksidan ut så här. Kontakterna kan man väl knappast klaga på. Det finns obalanserat och balanserat som väljs med en tryck knapp. Man kan även välja "low" eller "high" ingångsnivå med en likadan tryckknapp. Med en lite potentiometer kan man även reglera ljusstyrkan på dom fyra ögonen på fronten, läckert ! Vänder vi på stärkaren så ser fronten ut så här. Några bilder till kommer. Quote
plundin™ Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Både lådan den kommer i och själva stärkaren är ovanligt snyggt designade! /ptr Quote
K-man Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Snyggt! Underbar låda att få den leverad i! ...du skriver att man kan justera ljusstyrkan...kan man sätta den till 0? \\K-man Quote
Guest johan Posted February 27, 2005 Posted February 27, 2005 Fräckt ! :cool: En rolig detalj i det hela är att Talon använder ofta Chapteraudios prylar på mässor. Så om du slår till får du pallra dig ner till skåne för en test Quote
Kero Posted February 27, 2005 Author Posted February 27, 2005 Japp ljusstyrkan kan dras ner till 0, d.v.s "ögonen" släckes helt. Kan direkt säga att nån affär blev det inte, slutsteget har lämnat huset men det var en ändå rolig och trevlig bekantskap men lite för dyr för mig och kanske inte riktigt vad jag söker efter. Men det är helt klart ett slutsteg jag hade kunnat leva med. Mer lyssningsintryck kommer senare när alla bilder är på plats. Quote
Bravo Posted February 28, 2005 Posted February 28, 2005 Kan du berätta lite mera om karaktären på steget? Quote
datar Posted March 2, 2005 Posted March 2, 2005 Det är sådana väskor man gärna vill öppna många av Quote
K-man Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Kero, om du kommer ihåg lite snabba intryck får du gärna skriva in dem...nyfiken och vetgirig...jodå! \\K-man Quote
Kero Posted July 7, 2005 Author Posted July 7, 2005 Ojdå, lyssningsintrycken glömdes visst bort.... och nu är det ju som ett tag sen så jag vet inte om jag kommer ihåg hur det lät riktigt. Det var bra med effekt har jag för mig. Det lät inte digitalt utan mer analogt, ganska mujkt och behagligt. Hmm.. ja tyvärr, jag törs inte säga mer då jag är för osäker på hur det egentligen var. Quote
K-man Posted July 7, 2005 Posted July 7, 2005 Hehee, nu har jag det solklart för mig hur detta steg låter Har full förståelse över att du inte kommer ihåg så att du "vågar" beskriva. \\K-man Quote
Kero Posted July 8, 2005 Author Posted July 8, 2005 Kanske är att överdriva att säga att det lät mjukt... men ut det hållet har jag som för mig ialla fall. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.