Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som forumläsare vet så är jag ute efter ett nytt slutsteg till min Von Schweikert VR-4jr. Har tidigare fått möjligheten att prova ett BAT VK-200 samt en Krell FPB-200c här hemma hos mig. Den här gången dök en oväntad möjlighet att få stifta en helt ny bekantskap, både med märket och med tekniken.

Mina slutstegsfunderingar går vidare med ännu ett kapitel...

I natt får det räcka med lite sedvanliga teasers.

Av:

PICT1053.JPG

På:

PICT1058.JPG

Mer bilder senare i veckan.

Posted

Lite senare än planerat kommer lite mer bilder.

Visst handlar det om en Chapter Two Power Amplifier !

Ett helt nytt märke för mig och även en helt ny teknik för mig att prova på. Jag vet inte exakt hur slutsteget är uppbyggt men det handlar om en Class D förstärkare från den högre skolan, ialla fall om man tittar på prislappen. Har som sagt inte hört någonting annat med den tekniken så jag vet inte hur mycket av detta ljud man får från betydligt billigare varianter som t.e.x syns i en annan bildtråd här på forumet. Men jag kan säga direkt att mina förutfattade meningar om hur dett skulle låta kastades omkull rätt rejält.

Seriöst och snyggt förpackad levereras den ialla fall.

chapter.JPG

Öppnar man på "portföljen" så blottar sig ett mycket läcker designat slutsteg.

chapter_open.JPG

Ute ur kartongen ser baksidan ut så här. Kontakterna kan man väl knappast klaga på. Det finns obalanserat och balanserat som väljs med en tryck knapp. Man kan även välja "low" eller "high" ingångsnivå med en likadan tryckknapp. Med en lite potentiometer kan man även reglera ljusstyrkan på dom fyra ögonen på fronten, läckert ! :)

chapter_bak.JPG

Vänder vi på stärkaren så ser fronten ut så här.

chapter_front.JPG

Några bilder till kommer.

Posted

Fräckt ! :cool:

En rolig detalj i det hela är att Talon använder ofta Chapteraudios prylar på mässor. Så om du slår till får du pallra dig ner till skåne för en test :D

Posted

Japp ljusstyrkan kan dras ner till 0, d.v.s "ögonen" släckes helt.

Kan direkt säga att nån affär blev det inte, slutsteget har lämnat huset men det var en ändå rolig och trevlig bekantskap men lite för dyr för mig och kanske inte riktigt vad jag söker efter. Men det är helt klart ett slutsteg jag hade kunnat leva med. Mer lyssningsintryck kommer senare när alla bilder är på plats.

• 4 months later...
Posted

Ojdå, lyssningsintrycken glömdes visst bort.... och nu är det ju som ett tag sen så jag vet inte om jag kommer ihåg hur det lät riktigt. :black::blush

Det var bra med effekt har jag för mig. Det lät inte digitalt utan mer analogt, ganska mujkt och behagligt.

Hmm.. ja tyvärr, jag törs inte säga mer då jag är för osäker på hur det egentligen var.

Posted

Hehee, nu har jag det solklart för mig hur detta steg låter :D:D Har full förståelse över att du inte kommer ihåg så att du "vågar" beskriva. :)

\\K-man