Jump to content

High End München 2021! Kan det bli av?


Apexorca

Recommended Posts

Fick en press release precis.

 

-----------------------------------------------

THE HIGH END 2021 MOVES FROM MAY TO SEPTEMBER 

Perfect timing for added reassurance

Good news for the HIGH END 2021: the audio show, which was planned to take place in mid-May, has now been moved to the late summer, namely from 9th to 12th September 2021. By choosing these later dates, the organiser of the event, the HIGH END SOCIETY SERVICE GmbH, is taking a huge step towards a successful relaunch of the trade show and also increasing planning reliability for all parties involved.

------------------------------------------------

 

Visst är det större chans för en härlig träff i München lite senare på året. Men ändå.

Jag är tveksam men hoppas så klart. 

 

Kanske kan detta bli en bildtråd.

Link to comment
Share on other sites

Vi får hoppas på ett "motmedel" i det snaraste.

Jag har de senaste åren lite generellt ledsnat på mässor här hemmavid men varje år hängt på ändå.

Det är ju trots allt lite av en tradition och så.

Nu när det inte går att besöka dessa eller ens hitta några mindre event så börjar abstinensen gå mig på nerverna.

Tur vi har forumet så man kan få läsa lite åtminstone.

München-mässan har jag aldrig bevistat men det står ganska högt på att-göra-listan... hoppas som du att det blir av till hösten.

 

:2145803528_crossedfingers:

 

 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på att jag och sonen fick ställa in i våras och det var 2015 sist vi var där, så känns suget!

Kanske ett besök i Warszawa,  som  också verkar intressant, kan vara ett alternativ eller ett supplement.

Å andra sidan brukar ju arrangemangen vid sidan om vara de som är roligast!

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, P-pan said:

Tur vi har forumet så man kan få läsa lite åtminstone.

München-mässan har jag aldrig bevistat men det står ganska högt på att-göra-listan... hoppas som du att det blir av till hösten.

 

 

Var där 2013 och blev inte besviken. 

Mässan i Warszava har nog seglat upp som en annan bra kandidat den med sett många journalister ifrån Amerikanska tidningar som gillar den.

Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, octavia rs said:

Mässan i Warszava har nog seglat upp som en annan bra kandidat

Den har dessutom mycket nytt från helt nya aktörer, inte minst från Polen, Baltstaterna, Slovakien, Tjeckien och forna Jugoslavien. Det är högre nivå på ingenjörerna i dessa länder än vad många i allmänhet tror (erfarenheter från mitt yrkesliv) och de är ”hungriga”. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Trist men förståeligt att de väljer att ställa in redan nu tycker jag. Läget är långt ifrån stabilt runt om i världen. Jag hade själv inte riktigt tänkt tanken att åka dit i höst, dessutom tycker jag det kändes otroligt tråkigt att de minskade ner på de besöksdagarna för icke-branschfolk, även om man kan förstå det också.

Link to comment
Share on other sites

Nä.. München High End blir inte av. Det var verkligen inte oväntat. Jag skrev från start i tråden att jag tyckte det var tveksamt.  

De skriver i sin press release att den är flyttat till 19e till 22a maj 2022. Pandemin är inte över och absolut inte under kontroll ännu. Hur utvecklingen blir är bara gissningar trots vaccinet. Hösten lär visa om det funkar med vaccineringarna och om och när man kan samla människor från hela världen på ett ställe. Kommer det gå 2022? Det är inte alls säkert.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...