hultin Posted October 27, 2021 Author Share Posted October 27, 2021 Nu börjat det krypa närmare. Första utkastet till bygglovshandlingar kom idag... lite justeringar ska till, men nu är det ca 3,15 i bredd och näst 5 m långt. Tänker att längden kan man spela lite med...t.e.x, med en bokhylla Eller skivförvaringen bakom stereon.. Terminator and plind 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hultin Posted November 5, 2021 Author Share Posted November 5, 2021 Och alldeles nyss skickade jag in bygglovshandlingarna...nu är det att vänta på kommunens kvarnar som ska mala... Under tiden ska jag och hustrun försöka komma överens om färger i köket och på väggarna i olika rum....kan bli en utmaning för oss. Vi har en aning olika smak... conan, byZan, Neve and 3 others 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hultin Posted February 26 Author Share Posted February 26 Lång tid mellan uppdateringarna i den här tråden. Men i går skrev jag och hustrun på entreprenadkontraktet för att bygga nytt hus strax norr om Västerås. Nu börjar planeringen ”på riktigt” med val av kakel m.m. Ska bli spännande att ta det här projektet i mål. Eget rum för musiklyssning (sannolikt även en TV här). (Noterar att samma dag som vi till slut skriver kontrakt blir arvskiftet efter min far klart, 13 månader efter hans bortgång. Och det sker dagen innan vi ska starta en renovering av köket i nuvarande boende...jaja, lika bra att få allt på plats på samma gång liksom...). Terminator, parsifal and lindvall 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts