Bebop Posted May 1, 2021 Share Posted May 1, 2021 Min första bil. En Saab 96 -62 med 38 hk tvåtaktare. Då 8 år gammal. Den kostade 2,800:-. Egentligen ville jag ha en Volvo PV B16 från 1961 men den kunde jag inte lösa. Den gick lös på 3,600:-. Hifi_Perrra, Muffin, Strmbrg and 1 other 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strmbrg Posted May 1, 2021 Share Posted May 1, 2021 Eftersom de här svansmotorskodorna fått en svenssonstämpel som jävligt vältbenägna efter att Trafikmagasinet i TV slog runt med en sådan, så gjorde jag en egenhändig dekal för bakrutan med texten: "Glenning kan inte köra bil!" Nu var det visst inte Glenning utan någon annan snubbe som välte med Skodan, men det sket jag i. Hifi_Perrra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 1, 2021 Author Share Posted May 1, 2021 1 hour ago, Strmbrg said: Eftersom de här svansmotorskodorna fått en svenssonstämpel som jävligt vältbenägna efter att Trafikmagasinet i TV slog runt med en sådan, så gjorde jag en egenhändig dekal för bakrutan med texten: "Glenning kan inte köra bil!" Nu var det visst inte Glenning utan någon annan snubbe som välte med Skodan, men det sket jag i. Ungefär som Mercedes A-klass! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 1, 2021 Author Share Posted May 1, 2021 Med Mercan var det ju fel på bilen istället för föraren, så det var nog inte samma sak som med din kärra: Strmbrg. Det var det jag skulle tillägga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted May 14, 2021 Author Share Posted May 14, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted June 2, 2021 Author Share Posted June 2, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted June 24, 2021 Author Share Posted June 24, 2021 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted July 21, 2021 Author Share Posted July 21, 2021 Min granne tog den här bilden i närheten av Båstad när dom hade uppvisning där hela förra veckan, med texten: "Lite svårt att köra om..." Det är Bendt-bil i Halmstad som säljer dom tydligen... Bilden är lånad: Terminator 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted August 26, 2021 Author Share Posted August 26, 2021 Spela upp det här på en bra anläggning, så får man sig en liten inblick iaf hur det är att ratta detta monster! Det gjorde jag... Fy fasiken vilket sound! Han kör ju inte lite med den heller... Terminator 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted October 3, 2021 Author Share Posted October 3, 2021 Jag trodde inte för 5 år sedan att man skulle få se bilar som ser ut som rena concept ute på vägarna och då tänker jag på design. Men med el-bilarnas framfart är detta nu verklighet. Riktigt vågade design-tänk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted December 5, 2021 Author Share Posted December 5, 2021 Brorsan förhandsbokade en ID-Buzz nu, men då vi bor i samma kåk så blir det att jag också kommer använda den mer eller mindre. Priserna är än så länge okända för Sverige men runt 60-70.000 euro ungefär utomlands tror man... lindvall 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
new order Posted December 10, 2021 Share Posted December 10, 2021 Mitt enda inlägg i en biltråd. Sportbilar är för dom som inte har balans och klarar av att tilta horisonten. När ni startar en mc tråd hänger jag på.😎👍🏻 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lindvall Posted December 11, 2021 Share Posted December 11, 2021 @Hifi_Perrra Har du kört någon elbil du gillat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted December 23, 2021 Author Share Posted December 23, 2021 Vi testar knappt inga bilar i den här familjen men E-Golf var ju brutal i axet... Tyckte den var otäck att åka i när man gasade på... fast på ett roligt sätt Ska bli kul att få se hur ID-Buzz:en håller sig på vägen Eller COV-ID-Buzz som jag har börjat kalla den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted December 23, 2021 Author Share Posted December 23, 2021 Det går ju att posta mc-inlägg i denna tråden med. Är ju en tråd för alla slags fordon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted December 23, 2021 Author Share Posted December 23, 2021 Letade förresten upp en XC-70 II till en god vän i förra veckan. Han köpte mitt femte tips med orden: "Ja, jag måste ju köpa nåt som du har tipsat om!" Priset vad det fick kosta diskuterade vi aldrig... Sen sa jag... "Du är ungefär som Jan Emanuel när du går till en bilaffär... - Köper nåt inom 30 sekunder... " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hifi_Perrra Posted February 21 Author Share Posted February 21 En hel del info om nya ID-Buzz samt en del nya bilder. https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/provkorningar/20220221/prov-vw-idbuzz-fangar-allas-blickar/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strmbrg Posted February 21 Share Posted February 21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts