Jump to content

*Fordonstråden + En del klipp


Recommended Posts

3 hours ago, elektronikfreak said:

amatörfotograf

Inga fel på bilderna alls, fina! Men jag har en kommentar, eller två! ;)

Jag ser det som kutym och norm att redigera bort nummerplåtar (och annan info som möjliggör personidentifiering) då man presenterar bilder på fordon.

Det står lite i kontrast till att du "stämplar" bilderna med en pseudonym och framhåller copyright knuten till denna icke-juridiska person, mitt antagande?

 

Men jag tycker det är trevligt med bilder, även om forumet kanske drar i en lite annan riktning generellt! :D 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, AlfaGTV said:

Inga fel på bilderna alls, fina! Men jag har en kommentar, eller två! ;)

Jag ser det som kutym och norm att redigera bort nummerplåtar (och annan info som möjliggör personidentifiering) då man presenterar bilder på fordon.

Det står lite i kontrast till att du "stämplar" bilderna med en pseudonym och framhåller copyright knuten till denna icke-juridiska person, mitt antagande?

De allra flesta tidningar och websajter som ex Bilsport, Teknikens Värld, Wheels m fl maskar aldrig några regskyltar på bilder de publicerar och så gör inte jag heller. Rent juridiskt har man rätt att fota "allt och alla" som befinner sig på offentlig plats och så länge man inte publicerar bilden ur ren reklamsynpunkt så kan inte den/de som befinner sig på bilden opponera sig eller ha några åsikter om fotograferandet eller den kommande publiceringen. Och självfallet inte publicera bilder som på något sätt är kränkande för den/de som befinner sig på bilderna.

 

Varför jag lägger ut "copyright" på bilderna är enbart ur det syftet att skydda forumägaren från ev tveksamma upphovsrättsbrott. Det är tyvärr alltför vanligt att många bara "hotlinkar" bilder från ex "Google Search" UTAN att äga bilden de hotlinkar/publicerar. Jag har själv gjort det vid ett flertal gånger så jag är inte oskyldig. :blush:  Men för att just inga tveksamheter ska uppstå så lägger jag just in "copyright" på mina bilder. Men för ALLA som hör av sig till mig så meddelar jag att de FRITT får använda ALLA MINA BILDER. Det enda de INTE får göra är att bildbehandla, redigera, manipulera eller ändra om bilderna. Och naturligtvis - INTE HOTLINKA bilderna!

 

19 hours ago, AlfaGTV said:

Men jag tycker det är trevligt med bilder, även om forumet kanske drar i en lite annan riktning generellt! :D 

Alla större forum brukar väl ha en OT-avdelning och om de är bra eller inte har jag ärligt talat ingen uppfattning om. En regel däremot som många forum har är att all "politik och religion" är totalförbjuden och det är väl helt ok för att inte diskussioner ska spåra ur totalt. :grinquint:

Link to comment
Share on other sites

On 2023-05-12 at 08:48, elektronikfreak said:

Om det är snyggt eller inte får någon annan ha uppfattning om, och likaså väghållningen. Men originellt är det i vart fall.  :smile: ... :grin:

 

bilutstallning-borgholm-elektronikfreak-

 

bilutstallning-borgholm-elektronikfreak-

Dom "Golfdäcken" har varit förbjudna att köra på i Sverige vet jag sen innan. Läste om dessa i tidningen Bilsport tror jag det var. Man brukade ju ha dessa på VW Golf Mk1 och Mk2 bland annat, även VW Jetta. Såg nån köra på dessa för inte så länge sedan. Men det var väl för att det såg ballt ut... Dock ej lika utåtstående som på bilderna ovan... :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fick ett uppdrag idag med att byta däck på bilen men det fixade jag på ca: 40 min. Var fälgen som hade nött på däcket ett tag så nu blir det byte av alla fyra. Sitter ett tillfälligt  punkterings-däck på nu. Jag hade en durkplåt under samt en gammal afgansk matta från 1800-talet men inga handskar men det blev kanoners ändå! Så nu är det bara o åka till Roy o Rogers mack o fylla på luften lite innan bytet av däck sker inom kort... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Höll på att bli påkörd ikväll när vi precis skulle byta fil men tutade på den stackarn o jag var mitt uppe i en konversation om jazz musiker så jag tänkte inte mer på att jag just höll på att bli mer eller mindre dödad i trafiken... Jag fortsatte babbla om jazz som om ingenting hade hänt... :grin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...